Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Recep
dc.contributor.authorAkin, Uğur
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:42Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:42Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619505
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile işdoyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yaptığı işte başarılı olamayanbireylerin iş doyumlarının genellikle düşük olduğu bilinmektedir. Öğretmenin yaptığıişte başarılı olması büyük ölçüde sınıfını iyi yönetmesine ve bu da sınıf yönetimibecerilerinin yüksek olmasına bağlıdır. Bu nedenle öğretmenlerin sınıf yönetimibecerileri ile iş doyum düzeyleri arasında ilişki olması muhtemeldir.Yapılan literatür taramasında öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile işdoyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi sınayan bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu açıdanaraştırmanın ilgili literatüre önemli katkısı olacağı umulmaktadır.Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencilerinden, okullarda ÖğretmenlikUygulaması ve Okul Deneyimi II dersleri için staj yapan öğrenciler Tokat'taki 140ilköğretim ve ortaöğretim öğretmeninin sınıf yönetimi becerilerini gözlemlemişlerdir.Her gözlemden sonra öğrenciler gözlemledikleri öğretmenler için Sınıf YönetimiBecerileri Ölçeği doldurmuşlardır. Buna ek olarak iş doyumu ölçeği ve kişisel bilgiformunu içeren bir anket paketi araştırmaya katılan öğretmenlere uygulanmıştır.Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlersonucunda öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyum düzeyleri arasındapozitif yönde anlamlı düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Bunun yanında,öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ve iş doyum düzeylerinin kimi bağımsızdeğişkenlere göre farklılaştığı tespit edilmiştir.Sonuç olarak öğretmenlerin yüksek iş doyumu yaşamaları için sınıf yönetimibecerileri açısından daha donanımlı hale getirilmeleri önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: öğretmen, sınıf yönetimi becerileri, iş doyumu
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the relationship betweenteachers? classroom management skills and their job satisfaction levels. It is known thatindividuals who are not successful at their jobs usually show lower rates of jobsatisfaction. Teachers? success on their jobs partly depends on managing theirclassrooms well, which in turn, depends on having higher levels of classroommanagement skills. Therefore, there might be a relationship between teachers?classroom management skills and their job satisfaction levels.In the search of the literature, there was not any study that specifically tested therelationship between teachers? classroom management skills and their job satisfactionlevels. Thus, the present research is expected to make a significant contribution to theexisting literature.Students who were enrolled in a teaching practicum course at GaziosmanpaşaUniversity observed 140 primary and secondary school teachers? classroommanagement skills in Tokat. After each observation, practicum students filled out theClassroom Management Skills Scale for the teachers they observed. In addition aresearch package containing the Job Satisfaction Scale and a personal informationquestionnaire were administered to the participating teachers.The data were analyzed by SPSS package program. Results show a positivesignificant relationship between teachers? classroom management skills and their jobsatisfactions. Besides, teachers? classroom management skills and job satisfaction levelswere found to be affected by some of independent variables of the study.As a conclusion, it is suggested that in order for teachers to have higher rates ofjob satisfaction, they be equipped with better classroom management skills.Key Words: teacher, classroom management skills, job satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe Relationship between teachers' classroom management skills and job satisfactions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid153410
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189155
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess