Kobi`lerin yeni piyasalara açılamama nedenleri ve bunları etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, Küçük ve Orta Büyüklükteki sletmelerin yeni piyasalara açılmalarıönündeki engeller ve bu engelleri etkileyen faktörler incelenmistir. Türkiye çapında yapılananketler ile elde edilen veriler iki asamalı analize tabi tutulmustur. Öncelikle Bulanık BirebirKarsılastırma yöntemiyle sorunların agırlıkları elde edilmistir. Firmaların yeni piyasalaraaçılmada en önemli sorunlarının sırasıyla finansal, rekabet, maliyet, pazarlama, bilgi eksikligi,personel ve üretim/ürün sorunları oldugu tespit edilmistir. kinci asamada ise bu sorunlara etkieden faktörlerin belirlenmesi amacıyla Görünüste liskisiz Regresyonlar modeli ile analizyapılmıstır. Bu asamada sorunları etkileyen birçok faktör belirlenmistir. Kalifiye çalısanlarasahip olmak, vergi maliyetleri, pazarlama departmanı bu faktörlerden bazılarıdır. Elde edilenbulgular dogrultusunda KOB'lerin sorunlarına çözüm olabilecek nitelikte bazı öneriler degelistirilmistir. In this study, problems of Small and Medium-sized Enterprises opening up tonew markets and determinants of these problems were examined. The data obtainedfrom the survey study conducted on all around Turkey were analyzed in two stages.Firstly weights of problems were obtained by Fuzzy Pair-Wise Comparison method.The main problems of firms are financial, competition, cost, marketing, lack ofinformation, staff and production/product problems, respectively. Seemingly UnrelatedRegressions Model was employed to determine the determinants of these problems atthe second stage. In the stage many factors that affect the problems were determined.Some of the factors are to employ qualified staff, taxes and to have marketingdepartment. According to the findings suggestions were made to solve the problems ofSMEs
Collections