Show simple item record

dc.contributor.advisorBakırcı, Fehim
dc.contributor.authorŞentürk, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:30Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:30Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619456
dc.description.abstractBu çalısmada, Küçük ve Orta Büyüklükteki sletmelerin yeni piyasalara açılmalarıönündeki engeller ve bu engelleri etkileyen faktörler incelenmistir. Türkiye çapında yapılananketler ile elde edilen veriler iki asamalı analize tabi tutulmustur. Öncelikle Bulanık BirebirKarsılastırma yöntemiyle sorunların agırlıkları elde edilmistir. Firmaların yeni piyasalaraaçılmada en önemli sorunlarının sırasıyla finansal, rekabet, maliyet, pazarlama, bilgi eksikligi,personel ve üretim/ürün sorunları oldugu tespit edilmistir. kinci asamada ise bu sorunlara etkieden faktörlerin belirlenmesi amacıyla Görünüste liskisiz Regresyonlar modeli ile analizyapılmıstır. Bu asamada sorunları etkileyen birçok faktör belirlenmistir. Kalifiye çalısanlarasahip olmak, vergi maliyetleri, pazarlama departmanı bu faktörlerden bazılarıdır. Elde edilenbulgular dogrultusunda KOB'lerin sorunlarına çözüm olabilecek nitelikte bazı öneriler degelistirilmistir.
dc.description.abstractIn this study, problems of Small and Medium-sized Enterprises opening up tonew markets and determinants of these problems were examined. The data obtainedfrom the survey study conducted on all around Turkey were analyzed in two stages.Firstly weights of problems were obtained by Fuzzy Pair-Wise Comparison method.The main problems of firms are financial, competition, cost, marketing, lack ofinformation, staff and production/product problems, respectively. Seemingly UnrelatedRegressions Model was employed to determine the determinants of these problems atthe second stage. In the stage many factors that affect the problems were determined.Some of the factors are to employ qualified staff, taxes and to have marketingdepartment. According to the findings suggestions were made to solve the problems ofSMEsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleKobi`lerin yeni piyasalara açılamama nedenleri ve bunları etkileyen faktörler
dc.title.alternativeWhy Smes can not open to new markets and the factors determining that
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9014559
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209643
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess