İlköğretim okulu öğretmenlerinin performanslarının okul yöneticileri tarafından değerlendirilmesi üzerine görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin temelde okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilen mevcut değerlendirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen dönütler doğrultusunda değerlendirme sisteminin tekrar elden geçirilmesi yönünde önerilerde bulunmaktır.Bu çalışmada öncelikle öğretmenlerin mevcut değerlendirme sistemi hakkındaki düşünceleri ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra, literatür kaynaklı ana başlıklarda öğretmenlerin nasıl değerlendirilmeyi tercih ettikleri yönünde ifadelere verecekleri cevaplar yoluyla, öğretmenlerin beklentileri ve istekleri doğrultusunda yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Araştırma evreni, Tokat'ta bulunan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı, resmi ilköğretim okullarında çalışan tüm öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi, Tokat ili, Merkez ilçesinde görev yapan 276 öğretmendir. Bu çalışmada betimleyici yöntem modellerinden alan taraması araştırma modeli ve odak grup görüşmeleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonuç bölümünde, verilerinin analizi ve literatür incelemeleri sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin değerlendirme konusuna verdikleri önem derecesi, kendilerini okul müdürlerinin değerlendirmesine ilişkin görüşleri, kimler tarafından ve ne şekilde değerlendirilmek istedikleri gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca, sonuç bölümünde ankete katılan öğretmenlerin, anket maddelerine ve açık-uçlu maddelere verdikleri yanıtlar ışığında yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Performans Değerlendirme, Sicil Sistemi, Denetim, Eğitim Sistemi. Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin temelde okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilen mevcut değerlendirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen dönütler doğrultusunda değerlendirme sisteminin tekrar elden geçirilmesi yönünde önerilerde bulunmaktır.Bu çalışmada öncelikle öğretmenlerin mevcut değerlendirme sistemi hakkındaki düşünceleri ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra, literatür kaynaklı ana başlıklarda öğretmenlerin nasıl değerlendirilmeyi tercih ettikleri yönünde ifadelere verecekleri cevaplar yoluyla, öğretmenlerin beklentileri ve istekleri doğrultusunda yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Araştırma evreni, Tokat?ta bulunan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)?na bağlı, resmi ilköğretim okullarında çalışan tüm öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi, Tokat ili, Merkez ilçesinde görev yapan 276 öğretmendir. Bu çalışmada betimleyici yöntem modellerinden alan taraması araştırma modeli ve odak grup görüşmeleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonuç bölümünde, verilerinin analizi ve literatür incelemeleri sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin değerlendirme konusuna verdikleri önem derecesi, kendilerini okul müdürlerinin değerlendirmesine ilişkin görüşleri, kimler tarafından ve ne şekilde değerlendirilmek istedikleri gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca, sonuç bölümünde ankete katılan öğretmenlerin, anket maddelerine ve açık-uçlu maddelere verdikleri yanıtlar ışığında yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Performans Değerlendirme, Sicil Sistemi, Denetim, Eğitim Sistemi.
Collections