Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşol, Gülşah
dc.contributor.authorKaya, Irmak
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:28Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:28Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619446
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin temelde okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilen mevcut değerlendirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen dönütler doğrultusunda değerlendirme sisteminin tekrar elden geçirilmesi yönünde önerilerde bulunmaktır.Bu çalışmada öncelikle öğretmenlerin mevcut değerlendirme sistemi hakkındaki düşünceleri ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra, literatür kaynaklı ana başlıklarda öğretmenlerin nasıl değerlendirilmeyi tercih ettikleri yönünde ifadelere verecekleri cevaplar yoluyla, öğretmenlerin beklentileri ve istekleri doğrultusunda yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Araştırma evreni, Tokat'ta bulunan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı, resmi ilköğretim okullarında çalışan tüm öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi, Tokat ili, Merkez ilçesinde görev yapan 276 öğretmendir. Bu çalışmada betimleyici yöntem modellerinden alan taraması araştırma modeli ve odak grup görüşmeleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonuç bölümünde, verilerinin analizi ve literatür incelemeleri sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin değerlendirme konusuna verdikleri önem derecesi, kendilerini okul müdürlerinin değerlendirmesine ilişkin görüşleri, kimler tarafından ve ne şekilde değerlendirilmek istedikleri gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca, sonuç bölümünde ankete katılan öğretmenlerin, anket maddelerine ve açık-uçlu maddelere verdikleri yanıtlar ışığında yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Performans Değerlendirme, Sicil Sistemi, Denetim, Eğitim Sistemi.
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin temelde okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilen mevcut değerlendirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden gelen dönütler doğrultusunda değerlendirme sisteminin tekrar elden geçirilmesi yönünde önerilerde bulunmaktır.Bu çalışmada öncelikle öğretmenlerin mevcut değerlendirme sistemi hakkındaki düşünceleri ortaya konmuştur. Bunun yanı sıra, literatür kaynaklı ana başlıklarda öğretmenlerin nasıl değerlendirilmeyi tercih ettikleri yönünde ifadelere verecekleri cevaplar yoluyla, öğretmenlerin beklentileri ve istekleri doğrultusunda yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Araştırma evreni, Tokat?ta bulunan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)?na bağlı, resmi ilköğretim okullarında çalışan tüm öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi, Tokat ili, Merkez ilçesinde görev yapan 276 öğretmendir. Bu çalışmada betimleyici yöntem modellerinden alan taraması araştırma modeli ve odak grup görüşmeleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonuç bölümünde, verilerinin analizi ve literatür incelemeleri sonucunda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin değerlendirme konusuna verdikleri önem derecesi, kendilerini okul müdürlerinin değerlendirmesine ilişkin görüşleri, kimler tarafından ve ne şekilde değerlendirilmek istedikleri gibi bilgileri yer almaktadır. Ayrıca, sonuç bölümünde ankete katılan öğretmenlerin, anket maddelerine ve açık-uçlu maddelere verdikleri yanıtlar ışığında yeni bir değerlendirme sistemi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Performans Değerlendirme, Sicil Sistemi, Denetim, Eğitim Sistemi.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin performanslarının okul yöneticileri tarafından değerlendirilmesi üzerine görüşleri
dc.title.alternativeTeachers?views on evaluation of their performance by school principals.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid308200
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219924
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess