Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının betimlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin mizah tarzlarını (katılımcı ?sosyal-mizah, kendini geliştirici mizah, saldırgan mizah, kendini yıkıcı mizah) betimlemektir. Bu amaçla katılımcıların mizah tarzları, çeşitli bağımsız değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada okul yöneticileri kendi mizah tarzlarını değerlendirirken, öğretmenler de okul yöneticilerinin mizah tarzlarını değerlendirmişlerdir.Araştırmanın örneklemini, Mersin ili Akdeniz, Toroslar, Mezitli ve Yenişehir ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Tarama modeli ile desenlenen araştırmada, verilerin toplanmasında ?Mizah Yaşantıları Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistiklerden Kruskal Wallis-H, t, F, Mann Whitney-U testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, okul yöneticilerinin dört mizah tarzını da kısmen taşıdıklarını ortaya çıkarmıştır.Araştırmada mizah tarzları cinsiyet, eğitim düzeyi ve mezun olunan okul açısından fark yaratmamıştır. Okul yöneticileri kendilerini ağırlıklı olarak katılımcı ?sosyal? mizah tarzında görmektedirler. Öğretmenler ise okul yöneticilerinin katılımcı ?sosyal? mizah tarzlarını daha fazla algılamaktadırlar. Mizah tarzları ile yaş, mesleki kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. The aim of this research is to define the sense of humor (affiliative ?social- humor, self enhancing humor, self defeating humor, aggressive humor) of the school administrators. Parallel with the aim, humor styles of the participants are also examined in terms of some independent variables. While school administrators are evaluating their own sense of humor, teachers are also examining the school administrators? sense of humor.The sampling of the research consists of the teachers and school administrators who have been working in elementary schools in Mersin?s towns; Akdeniz, Toroslar, Mezitli and Yenişehir. ?Humor Styles Questionnaire? was used for data collection in this research that was figured by scanning method. For data analysis, descriptive statistics; Kruskal Wallis-H, t, F, Mann Whitney-U tests were referred. The results taken from the research show that school administrators are having all four styles of humor partially.In the research, humor styles create no differences on gender, education status and the school of graduation. School administrators regard themselves mostly in affiliative ?social- humor style. Teachers perceive mostly affiliative ?social- humor style of the school administrators. However, statistically meaningful differences were found between humor styles and age, professional seniority, branch).Finally, in the light of the results, suggestions were improved.
Collections