Show simple item record

dc.contributor.advisorErginer, Aysun
dc.contributor.authorSepetci, Ceyhan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:12:07Z
dc.date.available2021-05-07T12:12:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619359
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin mizah tarzlarını (katılımcı ?sosyal-mizah, kendini geliştirici mizah, saldırgan mizah, kendini yıkıcı mizah) betimlemektir. Bu amaçla katılımcıların mizah tarzları, çeşitli bağımsız değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada okul yöneticileri kendi mizah tarzlarını değerlendirirken, öğretmenler de okul yöneticilerinin mizah tarzlarını değerlendirmişlerdir.Araştırmanın örneklemini, Mersin ili Akdeniz, Toroslar, Mezitli ve Yenişehir ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Tarama modeli ile desenlenen araştırmada, verilerin toplanmasında ?Mizah Yaşantıları Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistiklerden Kruskal Wallis-H, t, F, Mann Whitney-U testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, okul yöneticilerinin dört mizah tarzını da kısmen taşıdıklarını ortaya çıkarmıştır.Araştırmada mizah tarzları cinsiyet, eğitim düzeyi ve mezun olunan okul açısından fark yaratmamıştır. Okul yöneticileri kendilerini ağırlıklı olarak katılımcı ?sosyal? mizah tarzında görmektedirler. Öğretmenler ise okul yöneticilerinin katılımcı ?sosyal? mizah tarzlarını daha fazla algılamaktadırlar. Mizah tarzları ile yaş, mesleki kıdem ve branş değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to define the sense of humor (affiliative ?social- humor, self enhancing humor, self defeating humor, aggressive humor) of the school administrators. Parallel with the aim, humor styles of the participants are also examined in terms of some independent variables. While school administrators are evaluating their own sense of humor, teachers are also examining the school administrators? sense of humor.The sampling of the research consists of the teachers and school administrators who have been working in elementary schools in Mersin?s towns; Akdeniz, Toroslar, Mezitli and Yenişehir. ?Humor Styles Questionnaire? was used for data collection in this research that was figured by scanning method. For data analysis, descriptive statistics; Kruskal Wallis-H, t, F, Mann Whitney-U tests were referred. The results taken from the research show that school administrators are having all four styles of humor partially.In the research, humor styles create no differences on gender, education status and the school of graduation. School administrators regard themselves mostly in affiliative ?social- humor style. Teachers perceive mostly affiliative ?social- humor style of the school administrators. However, statistically meaningful differences were found between humor styles and age, professional seniority, branch).Finally, in the light of the results, suggestions were improved.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin mizah tarzlarının betimlenmesi
dc.title.alternativeThe description of humor styles of school managers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid374543
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid258054
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess