I. dereceden bir bilinmeyenli denklem konusundaki öğrenci hatalarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalısmanın amacı ilkögretim ikinci kademedeki 7. ve 8. sınıf ögrencilerinI. Dereceden Denklemler konusundaki hatalarını belirlemektir.Çalısma 2006?2007 ögretim yılında Balıkesir ilinin Zagnos Pasa lkögretimOkulu, Karesi lkögretim Okulu ve 23 Nisan lkögretim Okulunda, 110 tane 7. sınıfve 54 tane 8. sınıf ögrencisinin katılımıyla gerçeklestirilmistir.Tanı testi arastırmacı tarafından hazırlanmıstır. Testin Sperman-Brownformülüne göre güvenirligi 0.75 bulunmustur.Tanı Testi 164 kisilik çalısma gurubuna uygulanmıs ve elde edilen verilernitel olarak analiz edilmistir. Sonuçlar ögrencilerin denklem çözmede, degiskeninanlamında ve esittir isaretinin anlamını kavramada literatüre benzer hatalara sahipolduklarını göstermistir. Ögrencilerin diger tarafa geçirirken isaret degistir veesitligin her iki tarafına aynı islem yap kurallarını yeterince uygulayamadıklarınısöyleyebilirizAnahtar Kelimeler: Denklem Çözümü, Degisken Kavramı, Denklemler KonusununÖgretimi, Hata Analizi The aim of this study was to determine the errors of elementary schoolstudents in the first degree equation.The study was carried out in Zagnos Pasa Elementary School, KaresiElementary School and 23 Nisan Elementary School in Balıkesir by 110 seventhgrade and 54 eighth grade students in 2006-2007.Diagnostic test developed by researcher. The reliability of the test has beenfound 0.75 by using Sperman-Brown Formula.Diagnostic test was employed to total students of 164 and obtained datawere analyzed with qualitative methods. The results showed that students haveerrors at solving equation, the meaning of equation and understanding the meaning of?=? sing with the same of literature. We can say that the rule of change side, changesing and do the same to both side don?t be applied enough by students.Key Words: Error, Solving Equation, Teaching Equation, The Concept of Variable
Collections