Show simple item record

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorBayar, Hasret
dc.date.accessioned2020-12-03T17:50:36Z
dc.date.available2020-12-03T17:50:36Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61930
dc.description.abstractÇalısmanın amacı ilkögretim ikinci kademedeki 7. ve 8. sınıf ögrencilerinI. Dereceden Denklemler konusundaki hatalarını belirlemektir.Çalısma 2006?2007 ögretim yılında Balıkesir ilinin Zagnos Pasa lkögretimOkulu, Karesi lkögretim Okulu ve 23 Nisan lkögretim Okulunda, 110 tane 7. sınıfve 54 tane 8. sınıf ögrencisinin katılımıyla gerçeklestirilmistir.Tanı testi arastırmacı tarafından hazırlanmıstır. Testin Sperman-Brownformülüne göre güvenirligi 0.75 bulunmustur.Tanı Testi 164 kisilik çalısma gurubuna uygulanmıs ve elde edilen verilernitel olarak analiz edilmistir. Sonuçlar ögrencilerin denklem çözmede, degiskeninanlamında ve esittir isaretinin anlamını kavramada literatüre benzer hatalara sahipolduklarını göstermistir. Ögrencilerin diger tarafa geçirirken isaret degistir veesitligin her iki tarafına aynı islem yap kurallarını yeterince uygulayamadıklarınısöyleyebilirizAnahtar Kelimeler: Denklem Çözümü, Degisken Kavramı, Denklemler KonusununÖgretimi, Hata Analizi
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the errors of elementary schoolstudents in the first degree equation.The study was carried out in Zagnos Pasa Elementary School, KaresiElementary School and 23 Nisan Elementary School in Balıkesir by 110 seventhgrade and 54 eighth grade students in 2006-2007.Diagnostic test developed by researcher. The reliability of the test has beenfound 0.75 by using Sperman-Brown Formula.Diagnostic test was employed to total students of 164 and obtained datawere analyzed with qualitative methods. The results showed that students haveerrors at solving equation, the meaning of equation and understanding the meaning of?=? sing with the same of literature. We can say that the rule of change side, changesing and do the same to both side don?t be applied enough by students.Key Words: Error, Solving Equation, Teaching Equation, The Concept of Variableen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleI. dereceden bir bilinmeyenli denklem konusundaki öğrenci hatalarının analizi
dc.title.alternativeError analysis in equation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014283
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177968
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess