Demokrat Parti eğitim politikaları bağlamında imam hatip okulları (1950-1960)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı DP döneminde yaşanan din odaklı eğitim tartışmalarını ve bu bağlamda eğitim politikalarını açıklamaktır. Din odaklı eğitim tartışmaları özellikle İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye Cumhuriyeti'nin iç siyasetinde önemli yer tutmuştur. Günümüzde de popülaritesini koruyan bir tartışma konusu olan İmam-Hatip Okulları meselesini tarihi bir perspektiften ele almak ve siyasi hayatımıza etkilerini anlamak önem arz etmektedir.Çalışmada İmam-Hatip Okulları meselesi ele alınırken mümkün olduğunca ana kaynaklara ulaşılmaya özen gösterilmiştir. Bu bağlamda TBMM'nde geçen tartışmalar ve dönemin etkin isimlerinin konu hakkındaki düşünceleri ve gazete haberleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Gerek TBMM'de ve gerekse yazılı basında yaşanan din, eğitim ve laiklik tartışmaları, tarihi açıdan ele alınıp objektif olarak değerlendirilmeye gayret edilmiştir.Anahtar kelimeler :DP, İmam-Hatip Okulları, Laiklik, Din Eğitimi. The main purpose of this work is to expose religion oriented education discussion in the period of Democratic Party and in this context education system that have done by Democratic Party. The education disscussions that religion oriented,especially after World War II, had a very important place in the domestic policy of Turkish Republic. It is very important to examine historically İmam-Hatip Schools issue that even today still keeps its popularity.İn this work while İmam-Hatip Schools issue taking handle, have tried to reach main source as much as possible. In this context the discussions that took place in the Turkish Grand National Assembly, the events which reflected in newspapers have been revealed. Religion, education and secularism matters that took place both in the Turkish Grand National Assembly and both in the printed media, had been evaluated in a historical frame. Keywords: Democratic Party, İmam-Hatip Schools, Secularism, Religious Education.
Collections