Show simple item record

dc.contributor.advisorÇolak, Mustafa
dc.contributor.authorBulut, Yücel
dc.date.accessioned2021-05-07T12:10:56Z
dc.date.available2021-05-07T12:10:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619066
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı DP döneminde yaşanan din odaklı eğitim tartışmalarını ve bu bağlamda eğitim politikalarını açıklamaktır. Din odaklı eğitim tartışmaları özellikle İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye Cumhuriyeti'nin iç siyasetinde önemli yer tutmuştur. Günümüzde de popülaritesini koruyan bir tartışma konusu olan İmam-Hatip Okulları meselesini tarihi bir perspektiften ele almak ve siyasi hayatımıza etkilerini anlamak önem arz etmektedir.Çalışmada İmam-Hatip Okulları meselesi ele alınırken mümkün olduğunca ana kaynaklara ulaşılmaya özen gösterilmiştir. Bu bağlamda TBMM'nde geçen tartışmalar ve dönemin etkin isimlerinin konu hakkındaki düşünceleri ve gazete haberleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Gerek TBMM'de ve gerekse yazılı basında yaşanan din, eğitim ve laiklik tartışmaları, tarihi açıdan ele alınıp objektif olarak değerlendirilmeye gayret edilmiştir.Anahtar kelimeler :DP, İmam-Hatip Okulları, Laiklik, Din Eğitimi.
dc.description.abstractThe main purpose of this work is to expose religion oriented education discussion in the period of Democratic Party and in this context education system that have done by Democratic Party. The education disscussions that religion oriented,especially after World War II, had a very important place in the domestic policy of Turkish Republic. It is very important to examine historically İmam-Hatip Schools issue that even today still keeps its popularity.İn this work while İmam-Hatip Schools issue taking handle, have tried to reach main source as much as possible. In this context the discussions that took place in the Turkish Grand National Assembly, the events which reflected in newspapers have been revealed. Religion, education and secularism matters that took place both in the Turkish Grand National Assembly and both in the printed media, had been evaluated in a historical frame. Keywords: Democratic Party, İmam-Hatip Schools, Secularism, Religious Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleDemokrat Parti eğitim politikaları bağlamında imam hatip okulları (1950-1960)
dc.title.alternativeIn the context of Democrat Party's education policies imam hatip schools (1950-1960)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmPolical party manifests
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmThe Democratic Party
dc.subject.ytmİmam hatips
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmLaicism
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid10134250
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466081
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineCumhuriyet Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess