Şehir pazarlaması kapsamında şehir imajının ölçümü: Tokat örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünya ile birlikte rekabetin her alanda artması kaçınılmaz olmuştur. Dünyada artan rekabetten payını alanlar arasında ülkeler ve hatta şehirler de yer almaktadır. Şehirler daha fazla yatırım turist çekmek ve marka haline gelmek için rekabet avantajlarını artırmak istemektedirler. Bu yönden şehir pazarlaması yaklaşımının önemi ortaya çıkmaktadır. Şehir pazarlaması, hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılamak suretiyle şehrin kalkınmasına katkıda bulunan stratejik bir planlama yaklaşımıdır. Şehir pazarlamasının başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi için bir şehrin kimliği (kimlik, imaj ve marka) olmalıdır. `Şehrin kimliği`, gerçekte ne olduğunu; `imajı`, insanlar tarafından nasıl görüldüğünü ve `markası` da nasıl tanınmak istediğini ifade etmektedir. Şehir pazarlaması, bu üç kavram arasındaki ilişkiyi sağlar. Bu çalışmanın amacı, başarılı bir şehir pazarlaması için Tokat'ın, insanların zihnindeki imajını belirlemek ve böylece şehrin markalaşma sürecine katkı sağlamaktır. Bu amaçla Tokat şehri, potansiyel bir şehir markası olarak ele alınmıştır. Bu çalışmada, Tokat şehrinin marka değerinin ve imajınn tespit edilmesi amacıyla Tokat şehrine komşu olan üç ilde (Amasya, Samsun ve Sivas) ikamet eden 683 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonucunda, Tokat şehrinin öne çıkan kimlik unsurları tespit edilmeye çalışılmış ve bu unsurların ön plana çıkarılarak markalaşma faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik öneriler sunulmuştur. The increasing of competition in all areas has become unavoidable with globalising world. The countries even cities have taken places among those who received the shares from the competition in the world. The cities want to improve their competitive advantages in order to attract more investment and become a brand. This situation reveals the prominence of city marketing approach. City marketing is a strategic planning apparoach that contributes city's development by meeting the needs of target market. A city should have an identity (identity, image and brand) for realizing the city marketing successfully. `Urban identity` refers to what a city is actually, `the image` means how it is seen by the people and `the brand` refers to how it wants to be recognized. City marketing provides the relationship between these three concepts.The aim of this research is to determine Tokat's image in the people's mind for a successful city marketing and thus to contribute to the branding process of city. For this purpose, Tokat is considered as a potential city brand. In this study, a questionnare was applied to 683 people who are the residents of these three cities that are Tokat's neighbours to determine the brand value and image of Tokat city. In the lights of obtained results, it has been tried to identify the identity elements of Tokat city and suggestions have been made on how branding activities can be achieved by putting these elements forward.
Collections