Show simple item record

dc.contributor.advisorSadaklıoğlu, Hümeyra
dc.contributor.authorAşik, Ahmet Kürşat
dc.date.accessioned2021-05-07T12:10:55Z
dc.date.available2021-05-07T12:10:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619063
dc.description.abstractKüreselleşen dünya ile birlikte rekabetin her alanda artması kaçınılmaz olmuştur. Dünyada artan rekabetten payını alanlar arasında ülkeler ve hatta şehirler de yer almaktadır. Şehirler daha fazla yatırım turist çekmek ve marka haline gelmek için rekabet avantajlarını artırmak istemektedirler. Bu yönden şehir pazarlaması yaklaşımının önemi ortaya çıkmaktadır. Şehir pazarlaması, hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılamak suretiyle şehrin kalkınmasına katkıda bulunan stratejik bir planlama yaklaşımıdır. Şehir pazarlamasının başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi için bir şehrin kimliği (kimlik, imaj ve marka) olmalıdır. `Şehrin kimliği`, gerçekte ne olduğunu; `imajı`, insanlar tarafından nasıl görüldüğünü ve `markası` da nasıl tanınmak istediğini ifade etmektedir. Şehir pazarlaması, bu üç kavram arasındaki ilişkiyi sağlar. Bu çalışmanın amacı, başarılı bir şehir pazarlaması için Tokat'ın, insanların zihnindeki imajını belirlemek ve böylece şehrin markalaşma sürecine katkı sağlamaktır. Bu amaçla Tokat şehri, potansiyel bir şehir markası olarak ele alınmıştır. Bu çalışmada, Tokat şehrinin marka değerinin ve imajınn tespit edilmesi amacıyla Tokat şehrine komşu olan üç ilde (Amasya, Samsun ve Sivas) ikamet eden 683 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonucunda, Tokat şehrinin öne çıkan kimlik unsurları tespit edilmeye çalışılmış ve bu unsurların ön plana çıkarılarak markalaşma faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirilebileceğine yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe increasing of competition in all areas has become unavoidable with globalising world. The countries even cities have taken places among those who received the shares from the competition in the world. The cities want to improve their competitive advantages in order to attract more investment and become a brand. This situation reveals the prominence of city marketing approach. City marketing is a strategic planning apparoach that contributes city's development by meeting the needs of target market. A city should have an identity (identity, image and brand) for realizing the city marketing successfully. `Urban identity` refers to what a city is actually, `the image` means how it is seen by the people and `the brand` refers to how it wants to be recognized. City marketing provides the relationship between these three concepts.The aim of this research is to determine Tokat's image in the people's mind for a successful city marketing and thus to contribute to the branding process of city. For this purpose, Tokat is considered as a potential city brand. In this study, a questionnare was applied to 683 people who are the residents of these three cities that are Tokat's neighbours to determine the brand value and image of Tokat city. In the lights of obtained results, it has been tried to identify the identity elements of Tokat city and suggestions have been made on how branding activities can be achieved by putting these elements forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞehir pazarlaması kapsamında şehir imajının ölçümü: Tokat örneği
dc.title.alternativeAn image measurement in context of city marketing: Case of Tokat
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-28
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmUrban identity
dc.subject.ytmCity marketing
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmCommercial image
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTokat
dc.identifier.yokid10141559
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466078
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess