6. sınıflarda maddenin tanecikli yapısı konusunun çoklu zeka kuramına dayalı ögretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı ilkögretim altıncı sınıflarda, Fen ve Teknolojidersindeki maddenin tanecikli yapısı ünitesinin çoklu zeka kuramına dayalıögretimin ögrencilerin basarılarına ve fen dersine karsı tutumlarına etkisinigeleneksel ögretimle kıyaslamaktır.Bu çalısmada ölçüm araçları olarak Çoklu Zeka envanteri, Fen dersine karsıTutum Ölçegi, ? Madenin Tanecikli Yapısı? konusunda çoktan seçmeli Fen BasarıTesti ve Ögrenme Stilleri Envanteri kullanılmıstır.Çalısmanın örneklemi, bir devlet ilkögretim okulunun iki ayrı sınıfındabulunan 42 altıncı sınıf ögrencisinden olusmaktadır. Sınıflardan biri kontrol grubuolarak digeri ise, deney grubu olarak atanmıstır. Kontrol grubunda gelenekselögretim uygulanırken, deneysel grupta çoklu zeka kuramına dayalı ögretimuygulanmıstır. Maddenin Tanecikli Yapısı Basarı Testi (MTYBT) hem kontrol hemde deney grubunda bulunan ögrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıstır. Fentutum ölçegi, çoklu zeka envanteri ve ögrenme stilleri envanteri deney ve kontrolgrubuna bir defa uygulanmıstır. Uygulama, 2006-2007 egitim-ögretim bahardöneminde Balıkesir iline baglı bir devlet okulunda arastırmacı tarafından on ikihaftada tamamlanmıstır.Verilerin analizinde iliskisiz gruplar t-testi, tek grup t-testi, korelasyon ve tekyönlü varyans analizi kullanılmıstır.Bu analizler sonucunda madenin tanecikli yapısı basarı testinde deney vekontrol grubu arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmustur. Deneyve kontrol grubunun fene karsı tutumlarında anlamlı bir fark bulunamamıstır.Cinsiyet faktörünün her iki grupta, maddenin tanecikli yapısı basarı testinden alınanpuanları etkilemedigi belirlenmistir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Maddenin Tanecikli Yapısı, Çoklu Zeka Kuramı, FenDersine Karsı Tutum, Ögrenme Stilleri The main purpose of this study is to investigate the effect of the MultipleIntelligences based instruction on sixth grade students' achievement on theparticulate nature of the matter as compared to the traditional instruction.Multiple Intelligences Inventory, Attitudes Scale Towards Science as asubject matter, Particulate nature of the matter Achievement test and LearningStyles Inventory were used as measuring tools.The subject of this study consisted of 42 sixth grade students from twoclasses of science course at a public primary school. One of the classes wasassigned as control group which was trained using the traditional instruction; theother class was assigned as experimental group which was instructed withmultiple intelligences based instruction the particulate nature of matter concepts.Achievement Test on the Particulate Nature of the Matter was administered to thecontrol group students and the experimental group students as pre-test and posttest.Attitude scale towards science, Multiple Intelligences Inventory andLearning Styles Inventory were administered to the sample for once. Treatmentwas conducted during 12 weeks in a public primary school of Balıkesir in thespring Semester of 2006-2007.Data were analyzed using independent samples t test, one sample t-test,correlation and one way ANOVA analyses. As a result there was a significantmean difference between control and experimental groups? achievement testscores. It was found that there was no statistically significant difference betweenexperimental and control groups? scores on attitude scale toward science.Similarly there was no significant difference between males and females studentswith respect to achievement test scores in both groups.KEYS WORDS: Particulate Nature of the Matter, Multiple Intelligences Theory,Attitudes Towards Science as a Subject Matter, Learning styles
Collections