Canlıların sınıflandırılması konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilerek 5e modeline uygulanması ve kavram yanılgılarını gidermedeki etkinliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim sürecini olumsuz yönde etkileyen değişkenlerden biri olan öğrenci kavram yanılgılarının tespit edilerek, bu yanılgıların giderilmesi için animasyonların power point programda kullanılması ile oluşturulan bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirmek, bu materyallerin yapılandırmacı kuramın 5E modeline göre planlanan etkinlikler içerisine yerleştirilerek tasarlanacak olan yeni bir öğretim modelinin uygulanmasıyla, mevcut kavram yanılgılarını aşmak, bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.Bu araştırma; Balıkesir iline bağlı üç farklı köy ilköğretim okulunda 2006-2007 eğitim ? öğretim yılında öğrenim gören, 60 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Sınıflardan biri deney grubu diğer ikisi kontrol grubudur.Araştırmada veri toplama aracı olarak; ?Canlıların Sınıflandırılması'' konusuyla ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek için hazırlanan bir anket, görüşme formu yaklaşımı ile yapılmış bir görüşme ve verilen cevapların analizi için analiz tabloları kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara dayalı olarak, bilgisayar destekli materyalle desteklenen ve 5 E modeline göre tasarlanan yapılandırmacı öğrenme ortamının, ?Canlıların Sınıflandırılması'' konusu kavramlarının öğretiminde başarıyı yükselten ve mevcut kavram yanılgılarının büyük bir bölümünü giderici etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacılık / 5E Modeli / Kavram Yanılgısı / Canlıların Sınıflandırılması / Bilgisayar Destekli Eğitim / Materyal Geliştirme Identifying students misconceptions which were among the variables that had the negative impacts on teaching process, using the animation loaded Power Point programme to develop computer aided materials to get remedy of these misconceptions which had already been determined, besides overcoming these misconceptions by applying a new education model which was supposed to be designed within the framework of the constructivism 5E model were my primary concerns ın this study.This research was carried out among sixty elementary students who were the 5th graders in three different elementary village schools in Balıkesir in 2006-2007 academic year. One of the classes was designed as a control and the other was a experimental group.A survey prepared in order to find out the misconceptions on ?The Taxonomy of The Living Things??, an interview made with the interview form approach, and the analysis charts to analyse the given answers had been used as of a data collecting tool in the research.Based on the findings; the constructivist learning environment which was designed according to model 5E via computer aided materials have caused a better understanding of the unit called ?The Taxonomy of The Living Things?? and also have an eliminating effect on current misconceptions.Key Words: Constructivism / Model 5E / Misconceptions / The taxonomy of the living things / Computer aided education / Material development
Collections