Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorCaner, Selma
dc.date.accessioned2020-12-03T17:49:38Z
dc.date.available2020-12-03T17:49:38Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61872
dc.description.abstractÖğretim sürecini olumsuz yönde etkileyen değişkenlerden biri olan öğrenci kavram yanılgılarının tespit edilerek, bu yanılgıların giderilmesi için animasyonların power point programda kullanılması ile oluşturulan bilgisayar destekli öğretim materyalleri geliştirmek, bu materyallerin yapılandırmacı kuramın 5E modeline göre planlanan etkinlikler içerisine yerleştirilerek tasarlanacak olan yeni bir öğretim modelinin uygulanmasıyla, mevcut kavram yanılgılarını aşmak, bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.Bu araştırma; Balıkesir iline bağlı üç farklı köy ilköğretim okulunda 2006-2007 eğitim ? öğretim yılında öğrenim gören, 60 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Sınıflardan biri deney grubu diğer ikisi kontrol grubudur.Araştırmada veri toplama aracı olarak; ?Canlıların Sınıflandırılması'' konusuyla ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek için hazırlanan bir anket, görüşme formu yaklaşımı ile yapılmış bir görüşme ve verilen cevapların analizi için analiz tabloları kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara dayalı olarak, bilgisayar destekli materyalle desteklenen ve 5 E modeline göre tasarlanan yapılandırmacı öğrenme ortamının, ?Canlıların Sınıflandırılması'' konusu kavramlarının öğretiminde başarıyı yükselten ve mevcut kavram yanılgılarının büyük bir bölümünü giderici etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacılık / 5E Modeli / Kavram Yanılgısı / Canlıların Sınıflandırılması / Bilgisayar Destekli Eğitim / Materyal Geliştirme
dc.description.abstractIdentifying students misconceptions which were among the variables that had the negative impacts on teaching process, using the animation loaded Power Point programme to develop computer aided materials to get remedy of these misconceptions which had already been determined, besides overcoming these misconceptions by applying a new education model which was supposed to be designed within the framework of the constructivism 5E model were my primary concerns ın this study.This research was carried out among sixty elementary students who were the 5th graders in three different elementary village schools in Balıkesir in 2006-2007 academic year. One of the classes was designed as a control and the other was a experimental group.A survey prepared in order to find out the misconceptions on ?The Taxonomy of The Living Things??, an interview made with the interview form approach, and the analysis charts to analyse the given answers had been used as of a data collecting tool in the research.Based on the findings; the constructivist learning environment which was designed according to model 5E via computer aided materials have caused a better understanding of the unit called ?The Taxonomy of The Living Things?? and also have an eliminating effect on current misconceptions.Key Words: Constructivism / Model 5E / Misconceptions / The taxonomy of the living things / Computer aided education / Material developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCanlıların sınıflandırılması konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilerek 5e modeline uygulanması ve kavram yanılgılarını gidermedeki etkinliği
dc.title.alternativeDeveloping computer aided materials on taxonomy and applying them according to the 5e model and the elimination task of the misconceptions this matter among the fifth grade students at the elemantary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid313868
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid237687
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess