Üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin yordayıcısı olarak yalnızlık ve gelecek zaman algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin yordayıcısı olarak yalnızlık toplam ve alt boyutlarının (sosyal, romantik, aile ilişkileri) ve gelecek zaman algıları alt boyutlarının (bağlılık, değer, hız ve genişlik) rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeyleri, yalnızlık toplam ve alt boyutları (sosyal, romantik ve aile ilişkileri) ve gelecek zaman algıları alt boyutları (bağlılık, değer, hız ve genişlik) cinsiyet, okunulan fakülte türü, anne-babanın sağ, birlikte ve parçalanmış aile durumu ve ailenin algılanan sosyo-ekonomik düzey değişkenlerine göre farklılaşma gösterip göstermediği araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır.Araştırma ilişkisel tarama modeline yapılan bir çalışma olup, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında orta Karadeniz bölgesinde bir üniversitede öğrenim gören 386 kız ve 320 erkek olmak üzere toplam 706 öğrenciden oluşan çalışma grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Yaşam Doyum Ölçeği, Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği ve Gelecek Zaman Algısı Ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizinde t-testi, varyans analizi ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Yapılan regresyon analizine göre öğrencilerin yalnızlık toplam ve alt boyutlarının (sosyal, romantik ve aile ilişkileri) yaşam doyum düzeylerinin anlamlı yordayıcısı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır (p<.01). Ancak gelecek zaman algıları alt boyutlarının (bağlılık, değer, hız ve genişlik) öğrencilerin yaşam doyum düzeylerini anlamlı yordamadığı bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Yaşam doyumu, yalnızlık, gelecek zaman algısı In this study, the aim was to examine the role of loneliness (with its social, romantic, and family subscales) and future time perspective (with its connectedness, value, speed, and extension subscales) as predictors of university students' life satisfaction levels. It was also aimed to investigate whether university students' life satisfaction, loneliness, and future time perspective vary according to some variables such as gender, faculty that they attend, parents' marital status, and socio-economic status.This study used correlational research model with 706 students, 386 girls and 320 boys, studying at a university in a city located in Black Sea region. The data was collected with the Satisfaction with Life Scale, Social and Emotional Loneliness Scale, Future Time Perspective Scale.T-test, one way analysis of variance, and multiple regression techniques were used to analyze the data. According to the results of the regression analysis, the students' loneliness levels (social, romantic, and family subscales) are the predictors of their life satisfaction levels (p<.01). The students' future time perspective (connectedness, value, speed and extension subscales) are not predictor of their life satisfaction levels.
Collections