Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Recep
dc.contributor.advisorGökler, Rıza
dc.contributor.authorKaya, Salim
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:31Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:31Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617318
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin yordayıcısı olarak yalnızlık toplam ve alt boyutlarının (sosyal, romantik, aile ilişkileri) ve gelecek zaman algıları alt boyutlarının (bağlılık, değer, hız ve genişlik) rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeyleri, yalnızlık toplam ve alt boyutları (sosyal, romantik ve aile ilişkileri) ve gelecek zaman algıları alt boyutları (bağlılık, değer, hız ve genişlik) cinsiyet, okunulan fakülte türü, anne-babanın sağ, birlikte ve parçalanmış aile durumu ve ailenin algılanan sosyo-ekonomik düzey değişkenlerine göre farklılaşma gösterip göstermediği araştırmanın amaçları arasında yer almaktadır.Araştırma ilişkisel tarama modeline yapılan bir çalışma olup, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında orta Karadeniz bölgesinde bir üniversitede öğrenim gören 386 kız ve 320 erkek olmak üzere toplam 706 öğrenciden oluşan çalışma grubu ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Yaşam Doyum Ölçeği, Sosyal ve Duygusal Yalnızlık Ölçeği ve Gelecek Zaman Algısı Ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizinde t-testi, varyans analizi ve çoklu regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Yapılan regresyon analizine göre öğrencilerin yalnızlık toplam ve alt boyutlarının (sosyal, romantik ve aile ilişkileri) yaşam doyum düzeylerinin anlamlı yordayıcısı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır (p<.01). Ancak gelecek zaman algıları alt boyutlarının (bağlılık, değer, hız ve genişlik) öğrencilerin yaşam doyum düzeylerini anlamlı yordamadığı bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Yaşam doyumu, yalnızlık, gelecek zaman algısı
dc.description.abstractIn this study, the aim was to examine the role of loneliness (with its social, romantic, and family subscales) and future time perspective (with its connectedness, value, speed, and extension subscales) as predictors of university students' life satisfaction levels. It was also aimed to investigate whether university students' life satisfaction, loneliness, and future time perspective vary according to some variables such as gender, faculty that they attend, parents' marital status, and socio-economic status.This study used correlational research model with 706 students, 386 girls and 320 boys, studying at a university in a city located in Black Sea region. The data was collected with the Satisfaction with Life Scale, Social and Emotional Loneliness Scale, Future Time Perspective Scale.T-test, one way analysis of variance, and multiple regression techniques were used to analyze the data. According to the results of the regression analysis, the students' loneliness levels (social, romantic, and family subscales) are the predictors of their life satisfaction levels (p<.01). The students' future time perspective (connectedness, value, speed and extension subscales) are not predictor of their life satisfaction levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin yaşam doyum düzeylerinin yordayıcısı olarak yalnızlık ve gelecek zaman algısı
dc.title.alternativeUniversity students' loneliness and future time perspective as predictors of their life satisfaction levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmLoneliness perception
dc.subject.ytmFuture
dc.subject.ytmFuture expectations
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.identifier.yokid10042901
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid361662
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess