Show simple item record

dc.contributor.advisorSadıkoğlu, Murat
dc.contributor.authorDurmuş, Cemile Burcu
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:28Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617309
dc.description.abstractBu araştırmada, kentsel ve kırsal kesimde çalışmakta olan okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli ile desenlenmiş, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Tokat il merkezinde ve Tokat'a bağlı köylerde görev yapan anasınıfı öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 20 şehir, 20 köy öğretmeni olmak üzere toplam 40 anasınıfı öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Mülakat verilerinin analizinde ise betimsel analizden yararlanılmış, elde edilen veriler sayısallaştırılarak frekans ve yüzde değerlerine ulaşılmıştır. Daha sonra bu sayılara dayalı olarak bulguların yorumu yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okulöncesi Eğitim, Okulöncesi Fen Ve Doğa Etkinlikleri, Öğretmen Yeterlikleri, Kentsel Kesim, Kırsal Kesim
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to desire the level of science and nature activities implementation of kindergarden teachers working in both rural areas and cities. Designed by the survey study, this dissertation was applied to the kindergarten teachers who had been working affiliated with Ministry of Education in Tokat city centre and its villages in 2014-2015 educational year. Training group of the research consists of 40 pre-school teachers, 20 of whom have worked in villages and 20 of whom have worked in the city centres. Semi-structured interview was used for gathering data. As analysing the data of interviews, descriptive survey model was implemented, with the help of quantifying the data gathered, frequency and percent value were obtained based on these numbers, the data were interpreted.Key Words: Pre-school Education, Pre-school Science and Nature Activities, Teacher Proficiency, Urban areas, Rural areasen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi eğitimde öğretmenlerin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi (Tokat ili örneği)
dc.title.alternativeThe level of science and nature activities implementation of kindergarden teachers (Tokat sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmNature
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10085719
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395151
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess