Show simple item record

dc.contributor.advisorTak, İsa
dc.contributor.authorTemir, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:24Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617294
dc.description.abstractTarih, bir milletin varlığını koruması için gerekli bilgileri taşıyan bir araçtır. Birey ve toplumlar, geçmişte yaşadıkları sayesinde geleceğe adım atmaktadırlar. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler ışığında tarihin doğru öğretilmesi amacıyla tarih öğretiminin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur. Sunulan öneriler içerisinde tarihi gençlere ve yeni nesillere aktarırken, zamanın tanıklıklarının görüş ve anlatımlarının önemi vurgulanmıştır. Siyasi ve teknolojik gelişmelerden tarihe tanıklık etmiş olanların, hafızalarının nasıl şekillendiği konusunda bir sonuca varmak ve hatıraların tarihe kazındığı metodoloji faktörünü saptamak amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tarih, tarih öğretimi, yakın tarih, sözlü tarih, anı.
dc.description.abstractHistory is an instrument which is essential to save the existence of a nation. İndividuals and societies step into the future thanks to their past experiences. Proposals have been made to improve history education in the lights of outputs acquired as a result of the study in order to teach history correctly. In the presented proposals the significance of the wiews and explations of the witnesses of time were emphasized while conveying history to the youth and young generations. Reaching at a conclusion on how the minds of those, who witness political and technical developments of the history are shaped and findingout methodological facors, which stick memories into history have been aimed.Key words: History, history education, memory, oral history, recent history.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleYaşayan tarih yetişkinlerimiz
dc.title.alternativeLiving history our elders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInscriptions
dc.subject.ytmSiyasetname
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmEpics
dc.subject.ytmOral history
dc.subject.ytmOfficial historian
dc.subject.ytmAged
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10082307
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid415646
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess