Öğretmenlerin Üst Bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğretmenlerin üst bilişsel pedagojik anlayışlarını ölçmek amacıyla Wilson ve Bai (2010) tarafından geliştirilen orijinal ismi `Teachers' Metacognition Scale` olan `Öğretmenlerin Üst bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin ` Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Ölçek Adaptasyonu, Üst biliş, Öğretmenler, Öğretim, Öğrenme, Üst Bilişsel Pedagojik Anlayış, Pedagojik Anlayış. The purpose for the study is to adopt the scale named originally `Teachers' Metacognition Scale (TMS)` and created by Wilson and Bai in 2010 to assess teachers' metacognitive pedagogical understandings into Turkish and examine its reliability and validity.Key Words: Scale adaptation, metacognition metacognitive thinking, teachers,instruction, learning, Metacognitive pedagogical understandings, pedagogicalunderstandings.
Collections