Öğretmenlerin Üst Bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
dc.contributor.advisor | Ersözlü, Zehra Nur | |
dc.contributor.author | Orhan, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:01:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:01:20Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617276 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğretmenlerin üst bilişsel pedagojik anlayışlarını ölçmek amacıyla Wilson ve Bai (2010) tarafından geliştirilen orijinal ismi `Teachers' Metacognition Scale` olan `Öğretmenlerin Üst bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin ` Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Ölçek Adaptasyonu, Üst biliş, Öğretmenler, Öğretim, Öğrenme, Üst Bilişsel Pedagojik Anlayış, Pedagojik Anlayış. | |
dc.description.abstract | The purpose for the study is to adopt the scale named originally `Teachers' Metacognition Scale (TMS)` and created by Wilson and Bai in 2010 to assess teachers' metacognitive pedagogical understandings into Turkish and examine its reliability and validity.Key Words: Scale adaptation, metacognition metacognitive thinking, teachers,instruction, learning, Metacognitive pedagogical understandings, pedagogicalunderstandings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin Üst Bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması | |
dc.title.alternative | Turkish adaptation of Teachers' Metacognitive Pedagogical Understandings Scale :Validity and reliability study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Reliability | |
dc.subject.ytm | Pedagogical formation | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Pedagogy | |
dc.identifier.yokid | 10072472 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395139 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |