Show simple item record

dc.contributor.advisorErsözlü, Zehra Nur
dc.contributor.authorOrhan, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:20Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617276
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmenlerin üst bilişsel pedagojik anlayışlarını ölçmek amacıyla Wilson ve Bai (2010) tarafından geliştirilen orijinal ismi `Teachers' Metacognition Scale` olan `Öğretmenlerin Üst bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin ` Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Ölçek Adaptasyonu, Üst biliş, Öğretmenler, Öğretim, Öğrenme, Üst Bilişsel Pedagojik Anlayış, Pedagojik Anlayış.
dc.description.abstractThe purpose for the study is to adopt the scale named originally `Teachers' Metacognition Scale (TMS)` and created by Wilson and Bai in 2010 to assess teachers' metacognitive pedagogical understandings into Turkish and examine its reliability and validity.Key Words: Scale adaptation, metacognition metacognitive thinking, teachers,instruction, learning, Metacognitive pedagogical understandings, pedagogicalunderstandings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin Üst Bilişsel Pedagojik Anlayışları Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
dc.title.alternativeTurkish adaptation of Teachers' Metacognitive Pedagogical Understandings Scale :Validity and reliability study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmReliability
dc.subject.ytmPedagogical formation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPedagogy
dc.identifier.yokid10072472
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395139
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess