2005 sosyal bilgiler programının kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 2005 sosyal bilgiler programının kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Çalışma verileri, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, İstanbul ili Gaziosmanpaşa, Sultangazi ve Arnavutköy ilçelerinde yer alan toplam 73 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Bu çerçevede veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen `2005 Sosyal Bilgiler Programının Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Görüşleri Anketi` yoluyla elde edilmiştir. Bu anket kişisel bilgilerle ilgili sekiz soru ile kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme boyutlarına ilişkin 35 maddeden ve öğretmenlerin beklentilerini karşılama durumuna ilişkin öneriler bölümünden oluşmaktadır. Verilerin betimsel çözümlenmesinde anketten elde edilen puanların frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır. Anketteki her bir maddeye verilen cevaplardaki farklılaşmalar ise kay-kare testi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgularda, çalışmaya katılan öğretmenlerin 2005 sosyal bilgiler programının kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği hakkında kazanımlara, içeriğe, öğrenme-öğretme sürecine ve ölçme değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerinin çoğunlukla olumsuz yönde olduğu ortaya konmuştur. Bu kapsamda; sınıflardaki öğrenci mevcutlarının 30'un altına düşürülebilmesi için gerekli çalışmaların yapılması, öğretmenlerin programın kalabalık sınıflarda uygulanabilirliğine yönelik bilgi, beceri ve deneyimlerinin artırılması ve kalabalık sınıflarda görev yapan öğretmenlere motivasyonlarını artıracak maddi ve manevi ödüllendirmelerin yapılması yönünde öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Program Geliştirme, Sosyal Bilgiler Programı, Yapılandırmacı Yaklaşım, Kalabalık Sınıf, Öğretmen. This study was carried out for the aim of examine teacher opinions on applicability of the 2005 social studies curriculum in crowded classrooms. This is a study in the descriptive survey model from quantitative research methods. Research data was obtained from a total of 73 social studies teachers working in Gaziosmanpaşa, Sultangazi and Arnavutköy districts in Istanbul during the 2011-2012 academic year second semester. Within this scope research data was obtained by the `Questionnaire on Teacher Opinions on Applicability of the 2005 Social Studies Curriculum in Crowded Classrooms` which was developed by the researcher. This questionnaire contained various sections including eight questions related to personal information, 35 items related to dimensions of achievement, content, learning-teaching process and assessment evaluation and suggestions for teachers' fulfillment of expectations. In the descriptive analysis of the data, the frequencies and percentages values obtained from the questionnaire were used. Chi-Square was used to analyze the differences in the responses given to each item in the questionnaire. In the study findings have been determined that teachers' attitudes about the applicability related to dimensions of achievement, content, learning-teaching process and assessment evaluation of the 2005 social studies curriculum in crowded classes, are mostly negative. Within this scope; suggestions have been presented to make necessary work to reduce the classroom size of the students below 30, increase the knowledge, skills and experience of teachers on the applicability the program in crowded classes and to make monetary and moral rewards that will increase their motivation for teachers working in crowded classrooms. Keywords: Program Development, Social Studies Program Curriculum, Constructive Approach, Overcrowded Classroom, Teacher.
Collections