Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşol, Gülşah
dc.contributor.advisorKarataş, Mehmet
dc.contributor.authorKoçak, Ali
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:12Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:12Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617244
dc.description.abstractBu çalışma, 2005 sosyal bilgiler programının kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Çalışma verileri, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, İstanbul ili Gaziosmanpaşa, Sultangazi ve Arnavutköy ilçelerinde yer alan toplam 73 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Bu çerçevede veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen `2005 Sosyal Bilgiler Programının Kalabalık Sınıflarda Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Görüşleri Anketi` yoluyla elde edilmiştir. Bu anket kişisel bilgilerle ilgili sekiz soru ile kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme boyutlarına ilişkin 35 maddeden ve öğretmenlerin beklentilerini karşılama durumuna ilişkin öneriler bölümünden oluşmaktadır. Verilerin betimsel çözümlenmesinde anketten elde edilen puanların frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır. Anketteki her bir maddeye verilen cevaplardaki farklılaşmalar ise kay-kare testi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgularda, çalışmaya katılan öğretmenlerin 2005 sosyal bilgiler programının kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği hakkında kazanımlara, içeriğe, öğrenme-öğretme sürecine ve ölçme değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerinin çoğunlukla olumsuz yönde olduğu ortaya konmuştur. Bu kapsamda; sınıflardaki öğrenci mevcutlarının 30'un altına düşürülebilmesi için gerekli çalışmaların yapılması, öğretmenlerin programın kalabalık sınıflarda uygulanabilirliğine yönelik bilgi, beceri ve deneyimlerinin artırılması ve kalabalık sınıflarda görev yapan öğretmenlere motivasyonlarını artıracak maddi ve manevi ödüllendirmelerin yapılması yönünde öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Program Geliştirme, Sosyal Bilgiler Programı, Yapılandırmacı Yaklaşım, Kalabalık Sınıf, Öğretmen.
dc.description.abstractThis study was carried out for the aim of examine teacher opinions on applicability of the 2005 social studies curriculum in crowded classrooms. This is a study in the descriptive survey model from quantitative research methods. Research data was obtained from a total of 73 social studies teachers working in Gaziosmanpaşa, Sultangazi and Arnavutköy districts in Istanbul during the 2011-2012 academic year second semester. Within this scope research data was obtained by the `Questionnaire on Teacher Opinions on Applicability of the 2005 Social Studies Curriculum in Crowded Classrooms` which was developed by the researcher. This questionnaire contained various sections including eight questions related to personal information, 35 items related to dimensions of achievement, content, learning-teaching process and assessment evaluation and suggestions for teachers' fulfillment of expectations. In the descriptive analysis of the data, the frequencies and percentages values obtained from the questionnaire were used. Chi-Square was used to analyze the differences in the responses given to each item in the questionnaire. In the study findings have been determined that teachers' attitudes about the applicability related to dimensions of achievement, content, learning-teaching process and assessment evaluation of the 2005 social studies curriculum in crowded classes, are mostly negative. Within this scope; suggestions have been presented to make necessary work to reduce the classroom size of the students below 30, increase the knowledge, skills and experience of teachers on the applicability the program in crowded classes and to make monetary and moral rewards that will increase their motivation for teachers working in crowded classrooms. Keywords: Program Development, Social Studies Program Curriculum, Constructive Approach, Overcrowded Classroom, Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2005 sosyal bilgiler programının kalabalık sınıflarda uygulanabilirliği hakkında öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher opinions on applicability of the social studies curriculum 2005 in overcrowded classrooms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmClassroom climate
dc.subject.ytmClassroom environment
dc.subject.ytmLarge classes
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10152995
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464589
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess