Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgileri ve bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sınıf eğitimi ana bilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliliği ve bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Nicel araştırma yöntemi kullanılarak `Kişisel Bilgi Formu`, Kaya ve Dağ(2013) tarafından Türkçeye uyarlanan `Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği` ve Arslan(2006) tarafından geliştirilen `Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği` ile toplanan veriler SPSS 23 paket programında analiz edilmiştir. Cumhuriyet ve Gaziosmanpaşa Üniversitelerinde öğrenim gören 366 sınıf öğretmeni adaylarıyla gerçekleştirilen çalışma, üniversite değişkenine göre anlamlı bir farklılığın görülmemesine karşın cinsiyet, bilgisayar sahibi olma, günlük bilgisayar kullanma süresi ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Ayrıca çalışmanın diğer bir önemli sonucu ise teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliliği arttıkça bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumların da olumlu yönde arttığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi, Bilgisayar Destekli Eğitim,Sınıf Eğitimi Öğretmen Adayı The purpose of this study is to explore pre-service primary school teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) competencies and attitudes towards computer supported education (CSE) based on various variables.Quantitative research method has been used in the study. The data collected through `Personal Information Form`, `Technological Pedagogical Content Knowledge Scale` adapted to Turkish by Kaya and Dağ (2013), and the `Attitude Scale Toward Making Computer Supported Education` developed by Arslan (2006) have been analyzed via SPSS 23 package. The study conducted with 366 pre-service primary school teachers studying at Cumhuriyet University and Gaziosmanpaşa University has showed no significant difference by university, but indicated significant differences by sex, status of having a computer, daily duration of using a computer, and grade. Another remarkable result of the study is that as technological TPACK competency increases, attitude towards computer supported education improves.Keywords: TPACK, CSE, Pre-service Primary School Teacher
Collections