Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Ömer Faruk
dc.contributor.advisorYeşiltaş, Erkan
dc.contributor.authorGedik, Osman
dc.date.accessioned2021-05-07T12:01:11Z
dc.date.available2021-05-07T12:01:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617242
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf eğitimi ana bilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliliği ve bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Nicel araştırma yöntemi kullanılarak `Kişisel Bilgi Formu`, Kaya ve Dağ(2013) tarafından Türkçeye uyarlanan `Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği` ve Arslan(2006) tarafından geliştirilen `Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği` ile toplanan veriler SPSS 23 paket programında analiz edilmiştir. Cumhuriyet ve Gaziosmanpaşa Üniversitelerinde öğrenim gören 366 sınıf öğretmeni adaylarıyla gerçekleştirilen çalışma, üniversite değişkenine göre anlamlı bir farklılığın görülmemesine karşın cinsiyet, bilgisayar sahibi olma, günlük bilgisayar kullanma süresi ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Ayrıca çalışmanın diğer bir önemli sonucu ise teknolojik pedagojik içerik bilgisi yeterliliği arttıkça bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumların da olumlu yönde arttığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi, Bilgisayar Destekli Eğitim,Sınıf Eğitimi Öğretmen Adayı
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore pre-service primary school teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) competencies and attitudes towards computer supported education (CSE) based on various variables.Quantitative research method has been used in the study. The data collected through `Personal Information Form`, `Technological Pedagogical Content Knowledge Scale` adapted to Turkish by Kaya and Dağ (2013), and the `Attitude Scale Toward Making Computer Supported Education` developed by Arslan (2006) have been analyzed via SPSS 23 package. The study conducted with 366 pre-service primary school teachers studying at Cumhuriyet University and Gaziosmanpaşa University has showed no significant difference by university, but indicated significant differences by sex, status of having a computer, daily duration of using a computer, and grade. Another remarkable result of the study is that as technological TPACK competency increases, attitude towards computer supported education improves.Keywords: TPACK, CSE, Pre-service Primary School Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf eğitimi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgileri ve bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between pre-service primary school teachers' technological pedagogical content knowledge and their attitudes towards computer supported education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.identifier.yokid10155945
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464590
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess