The trade deficits between China-Turkey: Marketing strategies and methods for Turkish company to enter Chinese market
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Şirketlerin Çin Pazarına Girmesi İçin Pazarlama Stratejiler Ve Metodlar Bu tez Türk ekonomisini negatif yönden etkilemekte olan Çin ile Türkiye arası dış ticari açığı için çözümler üretmek amacıyla hazırlanmıştır. Tezin ilk bölümünde, ticari açığının sebepleri ve istatistikleri detaylı bir şekilde verilmiştir. Bunun yanı sıra, dış ticari açığın negatif etkileri sunulmuştur. İkinci bölümünde, Çin piyasası genel ve bazı sektörleri de detaylı olarak tanıtılmıştır ve Türk firmaları için en avantajlı sektörlerin payların büyüklüğüyle birlikte diğer statistikler verilmiştir. Bu bölümün son kısmında uygulanabilecek bir Beş Yıllık Plan örnek olarak sunulmuştur. Üçüncü bölümündeyse, Çin piyasasında uygulanabilecek çeşitli stratejiler ve metotlar prosedürleri ve çalışma şekilleriyle birlikte tanıtılmıştır. Daha sonra, Çin'de faaliyet gösteren öncü firmaları canlı örnek olarak profilleri ve ihracat bilgileriyle tanıtılmıştır. Bu firmaların bazıları başarılı ve bazıları başarısız olmuş, az bir kısmı da başarıyla başarısızlık arasında kalmıştır. Bu firmalar Çin pazarına yeni girmek isteyen başka firmalara iyi örnek teşkil etmektedir. Marketing Strategies And Methods For Turkish Company To Enter Chinese Market This thesis is aimed to provide solutions to the current high-level trade deficits between China and Turkey, which affects Turkish economy negatively. In the first chapter, statistics and reasons of trade deficits are given in details. Beside that, negative affects of trade deficits were explained. In order to decrease the deficits, more Turkish companies should attempt to export their goods to China. In the second chapter, Chinese markets are introduced in general and in significant industries. The most advantageous markets and industries for Turkish enterprises are explained with the size of market pie and other statistics. In the last part of this chapter, an applicable Five-Year Plan is given as an example. In the last chapter, various kinds of possible strategies and methods to apply in Chinese markets are introduced with the procedures and running structures. Several Turkish enterprises that were forerunners in Chinese markets are given as living examples with their company profiles and export information. Some of them were successful and some of them were not, and few ofthem were between success and failure. All these enterprises were good samples to study for new companies intend to march Chinese markets. IV
Collections