Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorHadeer, Heliman
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:16Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:16Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2021-01-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617032
dc.description.abstractTürk Şirketlerin Çin Pazarına Girmesi İçin Pazarlama Stratejiler Ve Metodlar Bu tez Türk ekonomisini negatif yönden etkilemekte olan Çin ile Türkiye arası dış ticari açığı için çözümler üretmek amacıyla hazırlanmıştır. Tezin ilk bölümünde, ticari açığının sebepleri ve istatistikleri detaylı bir şekilde verilmiştir. Bunun yanı sıra, dış ticari açığın negatif etkileri sunulmuştur. İkinci bölümünde, Çin piyasası genel ve bazı sektörleri de detaylı olarak tanıtılmıştır ve Türk firmaları için en avantajlı sektörlerin payların büyüklüğüyle birlikte diğer statistikler verilmiştir. Bu bölümün son kısmında uygulanabilecek bir Beş Yıllık Plan örnek olarak sunulmuştur. Üçüncü bölümündeyse, Çin piyasasında uygulanabilecek çeşitli stratejiler ve metotlar prosedürleri ve çalışma şekilleriyle birlikte tanıtılmıştır. Daha sonra, Çin'de faaliyet gösteren öncü firmaları canlı örnek olarak profilleri ve ihracat bilgileriyle tanıtılmıştır. Bu firmaların bazıları başarılı ve bazıları başarısız olmuş, az bir kısmı da başarıyla başarısızlık arasında kalmıştır. Bu firmalar Çin pazarına yeni girmek isteyen başka firmalara iyi örnek teşkil etmektedir.
dc.description.abstractMarketing Strategies And Methods For Turkish Company To Enter Chinese Market This thesis is aimed to provide solutions to the current high-level trade deficits between China and Turkey, which affects Turkish economy negatively. In the first chapter, statistics and reasons of trade deficits are given in details. Beside that, negative affects of trade deficits were explained. In order to decrease the deficits, more Turkish companies should attempt to export their goods to China. In the second chapter, Chinese markets are introduced in general and in significant industries. The most advantageous markets and industries for Turkish enterprises are explained with the size of market pie and other statistics. In the last part of this chapter, an applicable Five-Year Plan is given as an example. In the last chapter, various kinds of possible strategies and methods to apply in Chinese markets are introduced with the procedures and running structures. Several Turkish enterprises that were forerunners in Chinese markets are given as living examples with their company profiles and export information. Some of them were successful and some of them were not, and few ofthem were between success and failure. All these enterprises were good samples to study for new companies intend to march Chinese markets. IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe trade deficits between China-Turkey: Marketing strategies and methods for Turkish company to enter Chinese market
dc.title.alternativeÇin-Türkiye arasındaki ticari açığı: Türk şirketlerin Çin pazarına girmesi için pazarlama stratejiler ve metodlar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-11
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmOpenness
dc.subject.ytmTrade
dc.subject.ytmTrade deficities
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmTrade agreements
dc.subject.ytmChina
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid161693
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146275
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess