The use of internet in tourism marketing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, günümüzün en hızlı yayılan medyası olan internet üzerinden turizmpazarlaması hakkındadır. Türkiye'de her geçen gün artan internet kullanımı ve bunaparalel olarak internet üzerinden sağlanan hizmetlerdeki artış turizm sektörüne deyansımıştır. Bir seyahat acentasının sağlamış olduğu bütün imkanları internetüzerinden sunmalarından dolayı bu web siteleri çok popular olmakta ve çok sayıdaziyaretçi çekmektedir. Giriş bölümünde internetin çalışma prensibi incelenmiş veteknik analizi işlenmiştir.Genel olarak internet üzerinden yapılan işlemlerin nasılgerçekleştirildiğinden bahsedilmiştir. Birinci bölümde, internet üzerinden turizmpazarlama hakkında genel bir bakış işlendi.İkinci bölümde internet üzerinden turizmpazarlamanın karakteristik özelliği işlendi. Üçüncü bölümde,pazar arama, hedefpazar, ürün, fiyatlandırma ve tanıtım gibi turizm pazarlama unsurları işlenmiş veuygulamalara değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye'den web site uygulamalarıincelenmiş ve bu sitelerden ekran görüntüleri alınarak teze eklenmiştir. Bu sitelerinbaşında bu teze konu olan ve yaklaşık iki sene zarfında hazırlamış olduğumuzwww.turara.com yer almıştır. İncelen sitelerden bir diğeri ise Koç Grubuna ait veSetur seyahat acentası tarafından işletilen www.bookinturkey.com dur.Anahtar Kelimeler:Turizm / InternetPazarlama / Avantaj ve Dezavantajlar This thesis deals with the Internet which has become the most popular media of therecent years. The increasing use of the internet has affected the marketing on internetpositively. This increase in internet marketing has also increased the tourismmarketing on internet. As these web sites serve the same like a travel agency, peoplewould like to get service from such web sites get more and more without wasting toomuch time. These web sites have many visitors everyday. In introduction, wediscussed the way Internet works and the technical analysis of internet. Generallymentioned about how the transactions happens on internet. In chapter one, anoverview of tourism marketing on internet discussed. In chapter two thecharacteristic of tourism marketing on internet studied.In chapter three, marketing mixes are studied like market research, market targeting,product, pricing and promotion. In chapter four, application examples of web sitesfrom Turkey discussed. Some screen captures are got from these web sites andattached to thesis as examples. The most important example is www.turara.comwhich has been designed in two years for this thesis. One of the other web sites iswww.bookinturkey.com which belongs to Koc Group and operated by Setur TravelAgency.KeywordsTourism / InternetMarketing / Advantages and Disadvantages
Collections