Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorKarsli, İrfan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:46:12Z
dc.date.available2021-05-07T11:46:12Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/617014
dc.description.abstractBu tez, günümüzün en hızlı yayılan medyası olan internet üzerinden turizmpazarlaması hakkındadır. Türkiye'de her geçen gün artan internet kullanımı ve bunaparalel olarak internet üzerinden sağlanan hizmetlerdeki artış turizm sektörüne deyansımıştır. Bir seyahat acentasının sağlamış olduğu bütün imkanları internetüzerinden sunmalarından dolayı bu web siteleri çok popular olmakta ve çok sayıdaziyaretçi çekmektedir. Giriş bölümünde internetin çalışma prensibi incelenmiş veteknik analizi işlenmiştir.Genel olarak internet üzerinden yapılan işlemlerin nasılgerçekleştirildiğinden bahsedilmiştir. Birinci bölümde, internet üzerinden turizmpazarlama hakkında genel bir bakış işlendi.İkinci bölümde internet üzerinden turizmpazarlamanın karakteristik özelliği işlendi. Üçüncü bölümde,pazar arama, hedefpazar, ürün, fiyatlandırma ve tanıtım gibi turizm pazarlama unsurları işlenmiş veuygulamalara değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye'den web site uygulamalarıincelenmiş ve bu sitelerden ekran görüntüleri alınarak teze eklenmiştir. Bu sitelerinbaşında bu teze konu olan ve yaklaşık iki sene zarfında hazırlamış olduğumuzwww.turara.com yer almıştır. İncelen sitelerden bir diğeri ise Koç Grubuna ait veSetur seyahat acentası tarafından işletilen www.bookinturkey.com dur.Anahtar Kelimeler:Turizm / InternetPazarlama / Avantaj ve Dezavantajlar
dc.description.abstractThis thesis deals with the Internet which has become the most popular media of therecent years. The increasing use of the internet has affected the marketing on internetpositively. This increase in internet marketing has also increased the tourismmarketing on internet. As these web sites serve the same like a travel agency, peoplewould like to get service from such web sites get more and more without wasting toomuch time. These web sites have many visitors everyday. In introduction, wediscussed the way Internet works and the technical analysis of internet. Generallymentioned about how the transactions happens on internet. In chapter one, anoverview of tourism marketing on internet discussed. In chapter two thecharacteristic of tourism marketing on internet studied.In chapter three, marketing mixes are studied like market research, market targeting,product, pricing and promotion. In chapter four, application examples of web sitesfrom Turkey discussed. Some screen captures are got from these web sites andattached to thesis as examples. The most important example is www.turara.comwhich has been designed in two years for this thesis. One of the other web sites iswww.bookinturkey.com which belongs to Koc Group and operated by Setur TravelAgency.KeywordsTourism / InternetMarketing / Advantages and Disadvantagesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleThe use of internet in tourism marketing
dc.title.alternativeTurizm pazarlamada internetin kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid336063
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221290
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess