Impacts of diversity on international advertising strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, farklılıkların reklam stratejilerine etkisini incelemek ve bu etkinin farkındalığını sağlayarak daha etkin bir pazarlama için bilgi katkısında bulunmaktır. Bunun daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikli olarak uluslarası pazarlama stratejileri (etnosentrik, geosentrik, polisentrik ve regiosentrik) ve onların kullandığı reklam stratejileri (standardizasyon ve adaptasyon) ele alınmalıdır. Uluslarası reklam stratejisi olarak standardizasyonu mu yoksa adaptasyonu mu kullanmak gerektiği bilgisine artan bir ihtiyaç söz konusudur. Bu çalışma da bu bilgileri sağlamayı amaçlamıştır. The purpose of this study is to examine how diversity affects international advertising strategies and to contribute information for effective marketing by providing awareness of diversity influences on international advertising strategies. International marketing strategies (ethnocentric, geocentric, polycentric, regiocentric) and their advertising strategies (standardization, adaptation) must be debated primarily for better understanding the influence of diversity. So there is an increased need for information about whether standardization or adaptation strategies should be chosen when acting in international marketing. This study intend to provide these informations.
Collections