Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorŞanal, Nesibe Nur
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:58Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:58Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616954
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, farklılıkların reklam stratejilerine etkisini incelemek ve bu etkinin farkındalığını sağlayarak daha etkin bir pazarlama için bilgi katkısında bulunmaktır. Bunun daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikli olarak uluslarası pazarlama stratejileri (etnosentrik, geosentrik, polisentrik ve regiosentrik) ve onların kullandığı reklam stratejileri (standardizasyon ve adaptasyon) ele alınmalıdır. Uluslarası reklam stratejisi olarak standardizasyonu mu yoksa adaptasyonu mu kullanmak gerektiği bilgisine artan bir ihtiyaç söz konusudur. Bu çalışma da bu bilgileri sağlamayı amaçlamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine how diversity affects international advertising strategies and to contribute information for effective marketing by providing awareness of diversity influences on international advertising strategies. International marketing strategies (ethnocentric, geocentric, polycentric, regiocentric) and their advertising strategies (standardization, adaptation) must be debated primarily for better understanding the influence of diversity. So there is an increased need for information about whether standardization or adaptation strategies should be chosen when acting in international marketing. This study intend to provide these informations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImpacts of diversity on international advertising strategies
dc.title.alternativeFarklılıkların uluslararası reklam stratejilerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid314361
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239471
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess