Black culture and black identity in Their Eyes Were Watching God
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Zora Neale Hurston'ın Afrika asıllı Amerikalıları temsil ederken ve dönemin kendi kültürüne yabancılaşmış siyahî yazarlarını eleştirirken kültürel değerlerini nasıl kullandığını açıklamayı hedeflemiştir. Tez Zora Neale Hurston'ın Afrikalı Amerikalı kimliğini temsil etmek için ana karakterin hikâyesini siyahî hikâyeleri, konuşma sanatı ve dili ile nasıl süslediğini irdeleyen üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm siyahî kadın ve siyahî feminizmi, ikinci bölüm susturulan siyah kadının sesini geri kazanması ve son bölüm Afrikalı Amerikan kültürel değerlerin önemini işler.Bu çalışmadaki savım Zora Neale Hurston'ın yarı otobiyografik olan Tanrı'ya Bakıyorlardı adlı eserinde, bir siyahî kadının üç evliliği boyunca kimlik arayışını anlatırken, aynı zamanda da ırkçı meselelere saplantılı olan siyahî erkek yazarları eleştirmesi olacaktır. This thesis is aiming at explaining how Zora Neale Hurston uses her cultural values to represent African American people and how she criticizes her contemporaries alienated themselves from their culture. It consists of three parts that explicate how she embellishes the main character?s story with African American folk tales, rhetoric of Signifying and black vernacular language to represent African American identity. The first chapter focuses on black woman and black feminist theory, the second chapter expresses how the silenced woman gains her voice with her African American cultural values, and the last chapter emphasizes the importance of black cultural values in representing African American identity.In this study, I will claim that in her semi- autobiographical novel Their Eyes Were Watching God, while Zora Neale Hurston depicts a quest for identity of a black woman in her three marriages, she criticizes her contemporaries obsessed with racial issues.
Collections