Show simple item record

dc.contributor.advisorLaschinger, Verena Doris
dc.contributor.authorÖnder, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:39Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:39Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616871
dc.description.abstractBu tez Zora Neale Hurston'ın Afrika asıllı Amerikalıları temsil ederken ve dönemin kendi kültürüne yabancılaşmış siyahî yazarlarını eleştirirken kültürel değerlerini nasıl kullandığını açıklamayı hedeflemiştir. Tez Zora Neale Hurston'ın Afrikalı Amerikalı kimliğini temsil etmek için ana karakterin hikâyesini siyahî hikâyeleri, konuşma sanatı ve dili ile nasıl süslediğini irdeleyen üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm siyahî kadın ve siyahî feminizmi, ikinci bölüm susturulan siyah kadının sesini geri kazanması ve son bölüm Afrikalı Amerikan kültürel değerlerin önemini işler.Bu çalışmadaki savım Zora Neale Hurston'ın yarı otobiyografik olan Tanrı'ya Bakıyorlardı adlı eserinde, bir siyahî kadının üç evliliği boyunca kimlik arayışını anlatırken, aynı zamanda da ırkçı meselelere saplantılı olan siyahî erkek yazarları eleştirmesi olacaktır.
dc.description.abstractThis thesis is aiming at explaining how Zora Neale Hurston uses her cultural values to represent African American people and how she criticizes her contemporaries alienated themselves from their culture. It consists of three parts that explicate how she embellishes the main character?s story with African American folk tales, rhetoric of Signifying and black vernacular language to represent African American identity. The first chapter focuses on black woman and black feminist theory, the second chapter expresses how the silenced woman gains her voice with her African American cultural values, and the last chapter emphasizes the importance of black cultural values in representing African American identity.In this study, I will claim that in her semi- autobiographical novel Their Eyes Were Watching God, while Zora Neale Hurston depicts a quest for identity of a black woman in her three marriages, she criticizes her contemporaries obsessed with racial issues.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAmerikan Kültürü ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectAmerican Culture and Literatureen_US
dc.titleBlack culture and black identity in Their Eyes Were Watching God
dc.title.alternativeTanrı?ya Bakıyorlardı adlı eserde siyahî kültürü ve kimliği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHurston, Zora Neale
dc.subject.ytmNegros
dc.subject.ytmIdentity construction
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmAfrican-American culture
dc.identifier.yokid352006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278629
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess