Bilgi yönetiminde bilgi dönüştürme ve SECI modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının temel amacı, bir bilgi dönüştürme modeli olan SECI Modelinin açıklanması ve modeli oluşturan dört alt boyutun bilgi yönetimi performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilen araştırma, hizmet sektöründe faaliyet gösteren sekiz farklı firmada çalışanlar arasından seçilen örneklem ile gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma kapsamında SECI Modeli'nin alt boyutlarını ve çalışanların bilgi yönetimi performans algılarını ölçen iki farklı ölçek kullanılmıştır. Ölçek yardımı ile elde edilen veriler kullanılarak SECI modeli'nin alt boyutları ayrı ayrı analiz edilmiştir. Aynı zamanda boyutların bilgi yönetimi performansı üzerindeki etkileri analiz edilerek açıklanmıştır.Yürütülen araştırma sonucunda hizmet sektöründe çalışan iş görenlerin bilgi dönüştürmenin dört farklı boyutunda gösterdikleri performans ortaya koyulmuş; ayrıca söz konusu boyutların üç tanesinin bilgi yönetimi performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. SECI Modeli'nin alt boyutlarından biri olan bilginin birleştirilmesi boyutu ile bilgi yönetimi performansı arasında anlmalı bir ilişki bulunmamıştır. The fundamental objective of this dissertation is to explain the SECI model as a knowledge conversation model and to set forth the effects of its four sub-dimensions over the knowledge management performance. The research study of this thesis has been made with the sample taken from eight different companies in service sector.Two scales which measure the sub-dimensions of SECI model and the perceptions of employee?s knowledge management performance were used. With the help of the data which were obtained by these scales, the sub-dimensions of SECI model were separately analyzed. Simultaneously, the effects of dimensions on knowledge management performance were analyzed and explained.As a result of this research, the performance has been revealed of workers? on the four different aspects of knowledge conversation. Besides, it is detected that three of these four aspects are influential on the knowledge management performance. It is determined that the bonding knowledge aspect of SECI model does not have any influence on knowledge management performance.
Collections