Show simple item record

dc.contributor.advisorZaim, Halil
dc.contributor.authorSeçgin, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:26Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616819
dc.description.abstractBu tez çalışmasının temel amacı, bir bilgi dönüştürme modeli olan SECI Modelinin açıklanması ve modeli oluşturan dört alt boyutun bilgi yönetimi performansı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışma kapsamında gerçekleştirilen araştırma, hizmet sektöründe faaliyet gösteren sekiz farklı firmada çalışanlar arasından seçilen örneklem ile gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma kapsamında SECI Modeli'nin alt boyutlarını ve çalışanların bilgi yönetimi performans algılarını ölçen iki farklı ölçek kullanılmıştır. Ölçek yardımı ile elde edilen veriler kullanılarak SECI modeli'nin alt boyutları ayrı ayrı analiz edilmiştir. Aynı zamanda boyutların bilgi yönetimi performansı üzerindeki etkileri analiz edilerek açıklanmıştır.Yürütülen araştırma sonucunda hizmet sektöründe çalışan iş görenlerin bilgi dönüştürmenin dört farklı boyutunda gösterdikleri performans ortaya koyulmuş; ayrıca söz konusu boyutların üç tanesinin bilgi yönetimi performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. SECI Modeli'nin alt boyutlarından biri olan bilginin birleştirilmesi boyutu ile bilgi yönetimi performansı arasında anlmalı bir ilişki bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe fundamental objective of this dissertation is to explain the SECI model as a knowledge conversation model and to set forth the effects of its four sub-dimensions over the knowledge management performance. The research study of this thesis has been made with the sample taken from eight different companies in service sector.Two scales which measure the sub-dimensions of SECI model and the perceptions of employee?s knowledge management performance were used. With the help of the data which were obtained by these scales, the sub-dimensions of SECI model were separately analyzed. Simultaneously, the effects of dimensions on knowledge management performance were analyzed and explained.As a result of this research, the performance has been revealed of workers? on the four different aspects of knowledge conversation. Besides, it is detected that three of these four aspects are influential on the knowledge management performance. It is determined that the bonding knowledge aspect of SECI model does not have any influence on knowledge management performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBilgi yönetiminde bilgi dönüştürme ve SECI modeli
dc.title.alternativeKnowledge conversion at the knowledge management and SECI model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmSocialization Externalization Combination Internalization Model
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmOrganizational information
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmTransformers
dc.identifier.yokid380534
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278713
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess