Eğitim kurumlarında liderlik tarzları ve çalışanların performansına etkileri: Özel öğretim kurumları üzerine örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, özel dershane yöneticilerinin sergiledikleri dönüşümcü ve etkileşimci davranış boyutları, öğretmenlerin algıları dikkate alınarak ölçülmeye çalışılmıştır. Bu algının öğretmenlerin performansına etkileri üzerinde durulmuş ve ikisi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma konusuyla ilgili daha önce özel dershanelerde uygulama yapılmamış olmasının literatüre katkı sağlaması ümit edilmektedir.Çalışmanın birinci bölümünde dönüşümcü ve etkileşimci kuramlar başta olmak üzere belli başlı liderlik teorileri incelenmiştir. İkinci bölümde ise performans değerlendirme konusu yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise metodoloji, araştırma ve bulgulara ayrılmıştır. Bu bölümü tartışma ve sonuç kısmı izleyecektir.Araştırma, İstanbul ili Beylikdüzü, Avcılar, Başakşehir, Silivri ve Küçükçekmece ilçelerinde faaliyet gösteren çeşitli özel dershanelerde görevli öğretmenlerle yapılmıştır. Üç bölümden oluşan anketin birinci bölümünde ankete katılanın demografik özellikleri, ikinci bölümünde dönüşümcü ve etkileşimci liderlik ölçeği, üçüncü bölümdeyse performans ölçeği yer almaktadır. Veriler değerlendirilirken SPSS 17.00 programını kullanılarak analiz edilecektir..Anahtar Kelimeler: Dönüşümcü Liderlik, Etkileşimci Liderlik, Performans In this study, through teachers? perceptions, the dimensions of behavior that managers of private educational institutions exhibit as transformative and transactional leadership examined. Moreover, are to determine their relationship between teachers? perceptions and teachers? performances are compared. While there are researches conducted in this area, private educational institutions are neglected. It is aimed to make contribution to relevant literature through this examination.First chapter of the study reveal leadership theories on condition that transformative and transactional leadership are privileged. Second chapter give places to performance appraisal. The third part is designed for methodology, research and results. Furthermore a part of discussion and conclusion will follow this chapter.The research is conducted in five districts of Istanbul: Beylikdüzü, Avcılar, Başakşehir, Silivri, Küçükçekmece. In these districts, through face-to-face interview a questionnaire is applied. This questionnaire is composed from three parts. First part contains demographic characteristics of participants. Second part contains a measurement tool of transformative and transactional leadership. Third part includes a measurement tool of performance. Data will be analyzed by using SPSS 17.00.Key Words: Transformational Leadership, Transactional Leadership, Performance
Collections