Show simple item record

dc.contributor.advisorDilber, Mustafa
dc.contributor.authorİncirkuş, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-07T11:45:01Z
dc.date.available2021-05-07T11:45:01Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/616719
dc.description.abstractBu çalışmada, özel dershane yöneticilerinin sergiledikleri dönüşümcü ve etkileşimci davranış boyutları, öğretmenlerin algıları dikkate alınarak ölçülmeye çalışılmıştır. Bu algının öğretmenlerin performansına etkileri üzerinde durulmuş ve ikisi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma konusuyla ilgili daha önce özel dershanelerde uygulama yapılmamış olmasının literatüre katkı sağlaması ümit edilmektedir.Çalışmanın birinci bölümünde dönüşümcü ve etkileşimci kuramlar başta olmak üzere belli başlı liderlik teorileri incelenmiştir. İkinci bölümde ise performans değerlendirme konusu yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise metodoloji, araştırma ve bulgulara ayrılmıştır. Bu bölümü tartışma ve sonuç kısmı izleyecektir.Araştırma, İstanbul ili Beylikdüzü, Avcılar, Başakşehir, Silivri ve Küçükçekmece ilçelerinde faaliyet gösteren çeşitli özel dershanelerde görevli öğretmenlerle yapılmıştır. Üç bölümden oluşan anketin birinci bölümünde ankete katılanın demografik özellikleri, ikinci bölümünde dönüşümcü ve etkileşimci liderlik ölçeği, üçüncü bölümdeyse performans ölçeği yer almaktadır. Veriler değerlendirilirken SPSS 17.00 programını kullanılarak analiz edilecektir..Anahtar Kelimeler: Dönüşümcü Liderlik, Etkileşimci Liderlik, Performans
dc.description.abstractIn this study, through teachers? perceptions, the dimensions of behavior that managers of private educational institutions exhibit as transformative and transactional leadership examined. Moreover, are to determine their relationship between teachers? perceptions and teachers? performances are compared. While there are researches conducted in this area, private educational institutions are neglected. It is aimed to make contribution to relevant literature through this examination.First chapter of the study reveal leadership theories on condition that transformative and transactional leadership are privileged. Second chapter give places to performance appraisal. The third part is designed for methodology, research and results. Furthermore a part of discussion and conclusion will follow this chapter.The research is conducted in five districts of Istanbul: Beylikdüzü, Avcılar, Başakşehir, Silivri, Küçükçekmece. In these districts, through face-to-face interview a questionnaire is applied. This questionnaire is composed from three parts. First part contains demographic characteristics of participants. Second part contains a measurement tool of transformative and transactional leadership. Third part includes a measurement tool of performance. Data will be analyzed by using SPSS 17.00.Key Words: Transformational Leadership, Transactional Leadership, Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim kurumlarında liderlik tarzları ve çalışanların performansına etkileri: Özel öğretim kurumları üzerine örnek uygulama
dc.title.alternativeEffects of leadership style on performance of teachers in educational institutions: A case study of private education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmTransactional leadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid422153
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333331
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess