Çevrimiçi oyun bağımlılığının bilinçli farkındalık ve yaşam doyumu ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma çevrimiçi oyun bağımlılığının bilinçli farkındalık ve yaşam doyumu ile ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle ulaşılan 12-55 yaş aralığındaki 1119 katılımcı oluşturmaktadır. Gönüllü Onam Formu'nu onaylayan katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeği (Kaya, 2013); Yaşam Doyumu Ölçeği (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985) ve Bilinçli Farkındalık Ölçeği (Brown & Ryan, 2003) uygulanmıştır.Araştırma verileri SPSS ve AMOS programları kullanılarak analiz edilmiştir. Kullanılan ölçeklerin doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizleri yapılmış, araştırmanın hipotezleri istatistik analizleri ile test edilmiştir. Uygulanan doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre yaşam doyumu ve bilinçli farkındalık çevrimiçi oyun bağımlılığının negatif yönlü yordayıcıları, bilinçli farkındalık ise yaşam doyumunun pozitif yönlü yordayıcısıdır. Bilinçli farkındalığın çevrimiçi oyun bağımlılığı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide aracı rolü olup olmadığını test etmek için yapılan Sobel analizi, bu ilişkide bilinçli farkındalığın kısmi aracı rolü olduğunu göstermiştir. This research aims to examine the relationship among online gaming addiction, mindfulness and life satisfaction. The sample of the study consists of 1119 participants whose age are between 12 and 55. The convenient sampling method is used. The participants who approved Volunteer Consent Form took Demographic Infırmation Form which was prepared by the researcher, Online Gaming Addiction Scale (Kaya, 2013), Satisfaction with Life Scale (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985) and Mindfulness Scale (Brown & Ryan, 2003). The data of the research was analysed by using SPSS and AMOS package programs. For the scales that used in this research, the confirmatory and exploratory factor analyses were done, and the hypotheses of the study was tested by statistical analyses. The results of linear regression indicated that life satisfaction and mindfulness negatively predict online gaming addiction and mindfulness positively predicts life satisfaction. Sobel analyses that is done to understand whether mindfulness has mediational role in the relationship between online gaming addiction and life satisfaction showed that mindfulness is a partially mediator between the relationship of life satisfaction and online gaming addiction.
Collections