Show simple item record

dc.contributor.advisorTarı Cömert, Itır
dc.contributor.authorDönmez, Şeymanur
dc.date.accessioned2021-05-07T11:35:09Z
dc.date.available2021-05-07T11:35:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615353
dc.description.abstractBu araştırma çevrimiçi oyun bağımlılığının bilinçli farkındalık ve yaşam doyumu ile ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle ulaşılan 12-55 yaş aralığındaki 1119 katılımcı oluşturmaktadır. Gönüllü Onam Formu'nu onaylayan katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu, Çevrimiçi Oyun Bağımlılığı Ölçeği (Kaya, 2013); Yaşam Doyumu Ölçeği (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985) ve Bilinçli Farkındalık Ölçeği (Brown & Ryan, 2003) uygulanmıştır.Araştırma verileri SPSS ve AMOS programları kullanılarak analiz edilmiştir. Kullanılan ölçeklerin doğrulayıcı ve açımlayıcı faktör analizleri yapılmış, araştırmanın hipotezleri istatistik analizleri ile test edilmiştir. Uygulanan doğrusal regresyon analizi sonuçlarına göre yaşam doyumu ve bilinçli farkındalık çevrimiçi oyun bağımlılığının negatif yönlü yordayıcıları, bilinçli farkındalık ise yaşam doyumunun pozitif yönlü yordayıcısıdır. Bilinçli farkındalığın çevrimiçi oyun bağımlılığı ve yaşam doyumu arasındaki ilişkide aracı rolü olup olmadığını test etmek için yapılan Sobel analizi, bu ilişkide bilinçli farkındalığın kısmi aracı rolü olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis research aims to examine the relationship among online gaming addiction, mindfulness and life satisfaction. The sample of the study consists of 1119 participants whose age are between 12 and 55. The convenient sampling method is used. The participants who approved Volunteer Consent Form took Demographic Infırmation Form which was prepared by the researcher, Online Gaming Addiction Scale (Kaya, 2013), Satisfaction with Life Scale (Diener, Emmons, Larsen, & Griffin, 1985) and Mindfulness Scale (Brown & Ryan, 2003). The data of the research was analysed by using SPSS and AMOS package programs. For the scales that used in this research, the confirmatory and exploratory factor analyses were done, and the hypotheses of the study was tested by statistical analyses. The results of linear regression indicated that life satisfaction and mindfulness negatively predict online gaming addiction and mindfulness positively predicts life satisfaction. Sobel analyses that is done to understand whether mindfulness has mediational role in the relationship between online gaming addiction and life satisfaction showed that mindfulness is a partially mediator between the relationship of life satisfaction and online gaming addiction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇevrimiçi oyun bağımlılığının bilinçli farkındalık ve yaşam doyumu ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship among online gaming addiction, mindfulness, and life satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-24
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOnline gaming
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmMindfulness
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.identifier.yokid10200584
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510437
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess