Donatma iştiraki (Türk Ticaret Kanunu tasarısı hükümleri ile birlikte)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, donatma iştiraki kurumunu etraflıca incelemektir. Çalışma giriş ve dört bölümden oluşmaktadır.Gemilerde ortaklık iki nedene dayandırılabilir: (1) Gemi her dönemde bir kişinin parasıyla yaptırılmayacak kadar pahalı bir nesne olmuştur; (2) Gemi işletilmesinin rizikosu fazla olduğu için rizikoyu dağıtmak gerekli görülmüştür.İşte bu nedenlerle, ticaret denizciliği alanında gemilerde ortaklık yaygınlaşmıştır; ancak, kapitalizmin gelişmesiyle değişik şirket şekilleri doğmuş ve gemilerde paydaşlık azalmıştır. Bununla birlikte bu gereksinim hiç bitmemiş olmalı ki, bugün gemide pay ortaklığı anlamına gelen donatma iştiraki bir deniz hukuku müessesesi olarak vardır. Türkiye'de küçümsenmeyecek sayıda donatma iştiraki bugün etkindir.TTK.'nın donatma iştiraki ile ilgili hükümleri m. 951 ile 970 arasında yer almıştır.Donatma iştirakinin ortağı olan bir müşterek malik, sahip olduğu gemi payını başkasına devredebilir, ancak bu sicile kayıtla gerçekleşebilir. This research?s purpose is exhaustively assesing association of shipowners. In the research, there are introduction and four chapter.The reason why ships are owned by partnership is due to the fact that a ship has bacome a very expensive object which, in most cases cannot be acquired by an individual alone and that risks involved in the maritime trade are rather high as compared to the other fields of business.However, with the advence of capitalism different forms of companies emerged as shipowners and the number of partnerships declined considerably. But there still exits associations of shipowners- in the sense of partnerships-as an institution of maritime law. In Turkey there are a fairly large number of such associations which continue to carry on business.The Articles between 951 and 970 of the Turkish Commercial Code deal with the associations of shipowners.A partner of an association of shipowners may transfer his share to a third party provided that this transaction is registered in the register of ships.
Collections