Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldız, Şükrü
dc.contributor.authorTekten, Emel
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:24Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615051
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, donatma iştiraki kurumunu etraflıca incelemektir. Çalışma giriş ve dört bölümden oluşmaktadır.Gemilerde ortaklık iki nedene dayandırılabilir: (1) Gemi her dönemde bir kişinin parasıyla yaptırılmayacak kadar pahalı bir nesne olmuştur; (2) Gemi işletilmesinin rizikosu fazla olduğu için rizikoyu dağıtmak gerekli görülmüştür.İşte bu nedenlerle, ticaret denizciliği alanında gemilerde ortaklık yaygınlaşmıştır; ancak, kapitalizmin gelişmesiyle değişik şirket şekilleri doğmuş ve gemilerde paydaşlık azalmıştır. Bununla birlikte bu gereksinim hiç bitmemiş olmalı ki, bugün gemide pay ortaklığı anlamına gelen donatma iştiraki bir deniz hukuku müessesesi olarak vardır. Türkiye'de küçümsenmeyecek sayıda donatma iştiraki bugün etkindir.TTK.'nın donatma iştiraki ile ilgili hükümleri m. 951 ile 970 arasında yer almıştır.Donatma iştirakinin ortağı olan bir müşterek malik, sahip olduğu gemi payını başkasına devredebilir, ancak bu sicile kayıtla gerçekleşebilir.
dc.description.abstractThis research?s purpose is exhaustively assesing association of shipowners. In the research, there are introduction and four chapter.The reason why ships are owned by partnership is due to the fact that a ship has bacome a very expensive object which, in most cases cannot be acquired by an individual alone and that risks involved in the maritime trade are rather high as compared to the other fields of business.However, with the advence of capitalism different forms of companies emerged as shipowners and the number of partnerships declined considerably. But there still exits associations of shipowners- in the sense of partnerships-as an institution of maritime law. In Turkey there are a fairly large number of such associations which continue to carry on business.The Articles between 951 and 970 of the Turkish Commercial Code deal with the associations of shipowners.A partner of an association of shipowners may transfer his share to a third party provided that this transaction is registered in the register of ships.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleDonatma iştiraki (Türk Ticaret Kanunu tasarısı hükümleri ile birlikte)
dc.title.alternativeAssociation of shipowners (with the Turkish Commercial Code Draft Law rules)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Hukuk (Ticaret Hukuku) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSea trade
dc.subject.ytmShipowner
dc.subject.ytmShips
dc.subject.ytmTurkish Commercial Code
dc.subject.ytmAssociation of shipowners
dc.subject.ytmMerchant
dc.identifier.yokid365058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253666
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineDeniz Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess