Bazı sosyo-ekonomik ve coğrafi faktörlerin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin mekân algısına etkisi (Erzincan örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mekân algısı, temel olarak kişilerin mekân içerisinde ve çevresinde kısa veya uzun süreli deneyim kazanması ve mekânın hatırlanması ile ilgilidir. Bu doğrultuda öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyi, eğitim-öğretimde mekân algısının önemini artırmaktadır. Çünkü hazır bulunuşluk düzeyinin yeterliliği öğretmene zaman ve kolaylık kazandırır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin mekânı algılama düzeylerini ve bu algılama üzerinde hangi faktörlerin etkili olduğunu belirlemektir.Araştırmamızda Erzincan ve yakın çevresindeki farklı yerleşmelerde ikamet eden 248 öğrencinin mekân algıları betimsel bir yöntemle taranmıştır. Veriler SPSS'de analiz edilmiş ve bulgular yorumlanmıştır.Araştırmanın sonunda ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin mekân algılarının birbirlerinden farklı olduğu saptanmıştır. Bu farklılığın oluşmasında öğrencilerinin cinsiyetinin, ikamet ettiği yerin, anne baba mesleğinin ve başka il görme sayısı gibi değişkenlerin daha fazla etkili olduğu görülmüştür. Location perception is basically related to remember the location and people?s getting experience in and around the location at a short or long time. In this direction, students? available presence increases the importance of location perception on education and teaching. Because, the sufficiency of the available presence gives teacher time and easiness. The aim of this research is determining students? levels of location perception and which factors are effective on this perception.In our research, location perception of 248 students who are living in different locations in Erzincan and around cities has been analysed with a descriptive method. Data has been analysed in SPSS and findings have been commentedAt the end of research, it has been determined that the location perceptions of third class students are different. At the formation of this difference, it has been seen that the varieties like gender of student, residence of student, mother?s or father?s job and the number of visiting other cities are more effective.
Collections