Sosyal bilgiler ders programının İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi çerçevesinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Sosyal Bilgiler Ders Programının İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi Çerçevesinde İncelenmesi` isimli araştırma konumuzun kapsamı 1924 tarihinde uygulanan ilk mektep programından günümüz Sosyal Bilgiler ders programına kadardır. Araştırmamızın kapsamında yer alan ders programında üniteler ve konu başlıkları tespit edilmiş, tanımlayıcı ve açıklayıcı bir yöntem kullanılmıştır. Bu nedenle araştırmamızda nitel araştırma metodu ve durum çalışması tercih edilmiştir.Araştırmada 1924'den 2005'e kadar uygulanmış olan Sosyal Bilgiler ders programının içeriğinde bulunan Coğrafya, Tarih ve Yurt Bilgisi Derslerinin ilgili üniteleri ve konu başlıkları yer almaktadır. Yapılan araştırma neticesinde yıllar içerisinde ünite başlıkları değişmiş olsa da içeriğin birbiri ile örtüştüğü görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler-İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi-Ders Programı The subject '' The Examination Of The Social Studies Lecture Schedule at The Frame Of Universal Declaration Of Human Rights'' contains the span from primary school program that was applied in1924,toactualsocial sutudies lecture Schedule.The unıts and topics titles within research was determined and had been used method descripte explanatory. Therfore, qualitative research method and vade study was chosen at the research.The releated unıts and topics titlesofthe classes of history, geography and homeland knowledge within social studies lecture Schedule,wich it had been applied from 1924 to 2005,included in the researchKey Words : Social studies-Universal Declaration of Human Rights-Syllabus
Collections