Show simple item record

dc.contributor.advisorGül, Abdulkadir
dc.contributor.authorBozkurt, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:40Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614874
dc.description.abstract`Sosyal Bilgiler Ders Programının İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi Çerçevesinde İncelenmesi` isimli araştırma konumuzun kapsamı 1924 tarihinde uygulanan ilk mektep programından günümüz Sosyal Bilgiler ders programına kadardır. Araştırmamızın kapsamında yer alan ders programında üniteler ve konu başlıkları tespit edilmiş, tanımlayıcı ve açıklayıcı bir yöntem kullanılmıştır. Bu nedenle araştırmamızda nitel araştırma metodu ve durum çalışması tercih edilmiştir.Araştırmada 1924'den 2005'e kadar uygulanmış olan Sosyal Bilgiler ders programının içeriğinde bulunan Coğrafya, Tarih ve Yurt Bilgisi Derslerinin ilgili üniteleri ve konu başlıkları yer almaktadır. Yapılan araştırma neticesinde yıllar içerisinde ünite başlıkları değişmiş olsa da içeriğin birbiri ile örtüştüğü görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler-İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi-Ders Programı
dc.description.abstractThe subject '' The Examination Of The Social Studies Lecture Schedule at The Frame Of Universal Declaration Of Human Rights'' contains the span from primary school program that was applied in1924,toactualsocial sutudies lecture Schedule.The unıts and topics titles within research was determined and had been used method descripte explanatory. Therfore, qualitative research method and vade study was chosen at the research.The releated unıts and topics titlesofthe classes of history, geography and homeland knowledge within social studies lecture Schedule,wich it had been applied from 1924 to 2005,included in the researchKey Words : Social studies-Universal Declaration of Human Rights-Syllabusen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ders programının İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi çerçevesinde incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the social studies lecture schedule at the frame of Universal Declaration of Human Rights
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmHuman Rghts Universal Communique
dc.subject.ytmHuman rights
dc.subject.ytmHuman rights education
dc.subject.ytmSocial legal state
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10152530
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid466118
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess