İlköğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve Geometer`s Sketchpad yazılımını öğrenme süreçlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bir dinamik geometri yazılımı olan Geometer's Sketchpad'i öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve bu sürecin onların Bilgisayar Destekli Eğitim yapmaya yönelik görüşlerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Araştırma nitel ve nicel verilerin aynı anda elde edildiği karma yöntem çalışmasıdır. Öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersinin 2 saatlik teorik kısmı 7 hafta süren çalışma için kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan yazılım tanıtımı ve uygulamaları ve Arslan (2006) tarafından geliştirilen bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutum ölçeği ile araştırmanın deneysel bölümü gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ders uygulamaları sırasında tutulan günlük notları, araştırmacı tarafından tutulan araştırmacı günlükleri ve uygulama bitiminde öğretmen adaylarına yöneltilen görüşme sorularının da kullanılmasıyla nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber uygulanmasını içeren karma yöntem kimliğine kavuşmuştur. Araştırmadan elde edilen nicel veriler incelendiğinde hazırlanan kursun akabinde öğretmen adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim yapmaya yönelik tutumlarında anlamlı bir artış olduğu saptanmıştır. Betimsel analiz yoluyla incelenen nitel verilerden elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları derslerinde Geometer's Sketchpad yazılımını kullanmanın yararlarını üç temada değerlendirmişlerdir. Öğretmen adayları yazılımı öğrenirken çeşitli sorunlarla karşılaşmış ve bu sorunları `ilk defa bir yazılım kullanarak geometrik çizimler yapma` ve `animasyonlu etkinlik hazırlama` olarak açıklamışlardır. The aim of this study is assessing the learning process of the primary school mathematics teacher candidates for the Geometer's Sketchpad, which is a dynamic geometry software, and determining how this process affects their views about Computer-Assisted Education. The study is a Mixed Method study in which the qualitative and quantitative data are obtained at the same time. The 2 hours theoretical part of the Teaching Practice classes of the teacher candidates were used for the study that lasted for 7 weeks. The experimental part of the study was performed with the software introduction and practices prepared by the researcher, and with the Attitude Scale developed by Arslan (2006) which addressed to the computer assisted education field. The study has become a Mixed Method with the application of qualitative and quantitative research methods and with the use of daily notes taken during the class practices, researcher diary by the researcher, and the interview questions asked to the teacher candidates at the end of the study. When the quantitative data obtained in the study were examined, it was determined that there was a meaningful increase in the attitudes of the teacher candidates about Computer-Assisted Education after the prepared course. According to the quantitative data obtained via depictive analysis method, the teacher candidates assessed the benefits of using the Geometer's Sketchpad in their classes under three themes. When the teacher candidates were learning the software, they had various problems, and explained these problems under two headings as `drawing geometric shapes by using a software for the first time` and `preparing animated activities`.
Collections