Show simple item record

dc.contributor.advisorDane, Arif
dc.contributor.authorErkuş, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-07T11:10:11Z
dc.date.available2021-05-07T11:10:11Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614715
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bir dinamik geometri yazılımı olan Geometer's Sketchpad'i öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve bu sürecin onların Bilgisayar Destekli Eğitim yapmaya yönelik görüşlerini nasıl etkilediğini belirlemektir. Araştırma nitel ve nicel verilerin aynı anda elde edildiği karma yöntem çalışmasıdır. Öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersinin 2 saatlik teorik kısmı 7 hafta süren çalışma için kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan yazılım tanıtımı ve uygulamaları ve Arslan (2006) tarafından geliştirilen bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutum ölçeği ile araştırmanın deneysel bölümü gerçekleştirilmiştir. Araştırma, ders uygulamaları sırasında tutulan günlük notları, araştırmacı tarafından tutulan araştırmacı günlükleri ve uygulama bitiminde öğretmen adaylarına yöneltilen görüşme sorularının da kullanılmasıyla nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin beraber uygulanmasını içeren karma yöntem kimliğine kavuşmuştur. Araştırmadan elde edilen nicel veriler incelendiğinde hazırlanan kursun akabinde öğretmen adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim yapmaya yönelik tutumlarında anlamlı bir artış olduğu saptanmıştır. Betimsel analiz yoluyla incelenen nitel verilerden elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları derslerinde Geometer's Sketchpad yazılımını kullanmanın yararlarını üç temada değerlendirmişlerdir. Öğretmen adayları yazılımı öğrenirken çeşitli sorunlarla karşılaşmış ve bu sorunları `ilk defa bir yazılım kullanarak geometrik çizimler yapma` ve `animasyonlu etkinlik hazırlama` olarak açıklamışlardır.
dc.description.abstractThe aim of this study is assessing the learning process of the primary school mathematics teacher candidates for the Geometer's Sketchpad, which is a dynamic geometry software, and determining how this process affects their views about Computer-Assisted Education. The study is a Mixed Method study in which the qualitative and quantitative data are obtained at the same time. The 2 hours theoretical part of the Teaching Practice classes of the teacher candidates were used for the study that lasted for 7 weeks. The experimental part of the study was performed with the software introduction and practices prepared by the researcher, and with the Attitude Scale developed by Arslan (2006) which addressed to the computer assisted education field. The study has become a Mixed Method with the application of qualitative and quantitative research methods and with the use of daily notes taken during the class practices, researcher diary by the researcher, and the interview questions asked to the teacher candidates at the end of the study. When the quantitative data obtained in the study were examined, it was determined that there was a meaningful increase in the attitudes of the teacher candidates about Computer-Assisted Education after the prepared course. According to the quantitative data obtained via depictive analysis method, the teacher candidates assessed the benefits of using the Geometer's Sketchpad in their classes under three themes. When the teacher candidates were learning the software, they had various problems, and explained these problems under two headings as `drawing geometric shapes by using a software for the first time` and `preparing animated activities`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve Geometer`s Sketchpad yazılımını öğrenme süreçlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDetermining of elementary mathematics teachers' opinions about camputer assisted education and assessment of their learning process of Geometer's Sketchpad
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.identifier.yokid10056853
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380267
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess