Fen bilgisi öğretmen adaylarının, bir öğrenme ortamı olarak sosyal medyayı kullanmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme ortamı olarak sosyal medyayı kullanmalarına yönelik tutumlarını ölçmek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Bayburt Üniversitesi ve Erzincan Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde okuyan 517 öğrenci oluşturmaktadır. Bu doğrultuda literatür taraması yapılarak ve uzman görüşlerine başvurarak 30 madde hazırlanmış, geçerliliği yüksek olan 18 madde uygulamaya konulmuştur. Ölçeğinin güvenirliği ile ilgili olarak Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı ise 0,871 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde t-testi, One-Way ANOVA, Pearson Korelasyon analizi, MannWhitney U kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler arasında cinsiyet, değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken; yaş, sınıf seviyesi, öğrenim gördüğü üniversite, akademik ortalama, sosyal medyada kalınan süre değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır This study aims at investigating the attitudes of elementary science pre-service teachers toward using social media as a learning environment. The sample consists of 517 undergraduate students studying at the department of Elementary Science Education at Ağrı İbrahim Çeçen University, Atatürk University, Bayburt University and Erzincan University.To serve for the purpose of the study, 30 items were prepared relying on expert consultancy and literature review, and among them 18 items of the highest validity rates were selected to use in the study. As for the reliability of the sample, the cronbach's alpha reliability coefficient was identified as 0,871. In the analysis of the data, T- Test, One-Way Anova, Pearson's Correlation Analysis, and Mann-Whitney U test were used.According to the findings obtained from the study, a significant difference was found in terms of gender variable among the pre-service teachers whereas there were not any significant differences among the participants in terms of age, year of study at university, the university enrollment, grade point average and time spent on social media
Collections