Show simple item record

dc.contributor.advisorDönel Akgül, Güldem
dc.contributor.authorŞurgun, Selcan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:10:02Z
dc.date.available2021-05-07T11:10:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614674
dc.description.abstractBu çalışmada Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme ortamı olarak sosyal medyayı kullanmalarına yönelik tutumlarını ölçmek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Bayburt Üniversitesi ve Erzincan Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde okuyan 517 öğrenci oluşturmaktadır. Bu doğrultuda literatür taraması yapılarak ve uzman görüşlerine başvurarak 30 madde hazırlanmış, geçerliliği yüksek olan 18 madde uygulamaya konulmuştur. Ölçeğinin güvenirliği ile ilgili olarak Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı ise 0,871 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde t-testi, One-Way ANOVA, Pearson Korelasyon analizi, MannWhitney U kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler arasında cinsiyet, değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken; yaş, sınıf seviyesi, öğrenim gördüğü üniversite, akademik ortalama, sosyal medyada kalınan süre değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır
dc.description.abstractThis study aims at investigating the attitudes of elementary science pre-service teachers toward using social media as a learning environment. The sample consists of 517 undergraduate students studying at the department of Elementary Science Education at Ağrı İbrahim Çeçen University, Atatürk University, Bayburt University and Erzincan University.To serve for the purpose of the study, 30 items were prepared relying on expert consultancy and literature review, and among them 18 items of the highest validity rates were selected to use in the study. As for the reliability of the sample, the cronbach's alpha reliability coefficient was identified as 0,871. In the analysis of the data, T- Test, One-Way Anova, Pearson's Correlation Analysis, and Mann-Whitney U test were used.According to the findings obtained from the study, a significant difference was found in terms of gender variable among the pre-service teachers whereas there were not any significant differences among the participants in terms of age, year of study at university, the university enrollment, grade point average and time spent on social mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının, bir öğrenme ortamı olarak sosyal medyayı kullanmalarına yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the attitudes of elementary science pre-service teachers toward using social media as a learning environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10102551
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430196
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess