Koroner anjiyografi olan hastaların öğrenim gereksinimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma koroner anjiyografi işlemi uygulanan hastaların öğrenim gereksinimlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapıldı. Araştırma, bir devlet hastanesinin anjiyografi ve katater laboratuvarı'nda 1 Şubat-31 Aralık 2018 tarihleri arasında, koroner anjiyografi işlemi yapılmış, 196 hasta üzerinde yürütüldü. Araştırma verileri, ''Kişisel Bilgi Formu'' ve `Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği` kullanılarak toplandı. Toplanan veriler tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve Kolmogrov-Smirnov, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testleri ile değerlendirildi. Anlamlılık p<0,05 olarak kabul edildi. Araştırmaya katılan hastaların öğrenim gereksinimleri puan ortalaması 198,46±34,31 olarak bulundu. Önem derecesi en yüksek alt boyutlar sırasıyla; tedavi ve komplikasyonlar alt boyutu (37,28±6,10), yaşam kalitesi alt boyutu (33,01±5,86) ve ilaçlar alt boyutu(32,64±6,00) olarak bulundu. Kadın hastaların tedavi ve komplikasyonlar alt boyutundaki puan ortalaması (38,26±5,10) erkek hastaların puan ortalamasından (36,14± 6,95) yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulundu(p<0,05) . Bekâr hastaların evli hastalara göre öğrenim gereksinimleri puanı (210,96±25,68) ve ilaçlar alt boyutu puan ortalaması (35,44± 3,80) yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Sosyal güvencesi emekli sandığı olan hastaların toplum ve izlem alt boyutu puan ortalaması (21,07±4,50) ile duruma ilişkin duygular alt boyutu puan ortalaması diğer gruplara göre daha düşük (17,37±3,95) ve istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Koroner anjiyografi olan hastalara anjiyografi sonrası eğitim verilmesi ve verilen eğitimin hastaların öğrenim gereksinimlerine göre planlanması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Koroner Anjiyografi İşlemi, Hasta Öğrenim Gereksinimleri, Hemşirelik The Learning Need of Patients with Coronary AnjiographyThis study was conducted descriptively and cross-sectionally to determine the learning needs of patients undergoing coronary angiography. The study was conducted on 196 patients who underwent coronary angiography between February 1 and December 31, 2018 in an angiography and catheter laboratory of a public hospital. Research data were collected using `Personal Information Formʼ and Patient Learning Needs Scale `Collected data were evaluated by descriptive statistical methods and Kolmogrov-Smirnov, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests. Significance was accepted as p<0,05. The average learning requirement score of the patients was 198,46 ± 34,31. The sub-dimensions with the highest significance were respectively; treatment and complications (37,28 ± 6,10), quality of life (33,01 ± 5,86) and drugs (32,64 ± 6,00). The mean score in the treatment and complications subscale of female patients (38,26 ± 5,10) was higher than the mean score of male patients (36,14 ± 6,95) and was statistically significant (p <0,05). Single patients educational needs score compared to married patients (210,96 ± 25,68) and mean score of drugs sub-dimension (35,44 ± 3,80) were found to be high and statistically significant (p <0,05). The mean score of the social and follow-up subscale (21,07 ± 4,50) and the emotion related subscale score of the patients with pension funds were lower (17,37 ± 3,95) and statistically significant (p <0,05). It is recommended that patients with coronary angiography should be given post angiography training and that the training should be planned according to their learning needs.Keywords: Coronary Angiography Procedure, Patient Learning Requirements, Nursing
Collections